Toon posts:

Active Subwoofer vragen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wou binnenkort een Active subwoofer gaan kopen, omdat ik dacht dat deze op "elke" versterker aan te sluiten is.
Nu is mijn vraag, hoe gaat dit precies in z'n werk?

Ik heb een Pioneer A-509R versterker die geen aansluiting heeft voor een subwoofer, gaat dat verhaal van "elke versterker" dan ook nog op?

Tnx

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ja, gewoon aan de luidspreker uitgangen hangen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op vrijdag 01 maart 2002 10:51 schreef Audi_S2 het volgende:
Ja, gewoon aan de luidspreker uitgangen hangen.
euh is een actieve sub niet al versterkt? ken je em niet beter aan een output hangen die bedoelt is voor de tape

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Tussen pre en eind zetten :)

Download een .pdf van een b&w sub daar staat alles in.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 01 maart 2002 10:53 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

euh is een actieve sub niet al versterkt? ken je em niet beter aan een output hangen die bedoelt is voor de tape
Dit is ondertussen al een aardig topic voor de faq (als het daar nog niet in staat) :)

Maar actieve subs kun je meestal op 2 (of 3) manieren aansluiten, via een pre out van de (voor-)versterker (soms een speciale sub-out) of via de luidsprekeraansluitingen. In dat laatste geval is de weerstand van de sub zeer hoog (100Kohm of zo) en gebruikt dus maar heel weinig "signaal" (stroom) en vormt geen extra belasting voor je amp. Per slot van rekening versterkt de sub dat zelf wel weer. Sommige sub fabriekanten (REL bijvoorbeeld) prefereren de aansluiting over de luidsprekeraansluitingen (iig voor normaal stereo).

Voor 5.1 DD/DTS gebruik je wel altijd de sub uitgang (als ie eris), want daar komt ook een extra bass kanaal op.

De monitor/tape uit is niet handig, want die is onafhankelijk van de volumeregelaar van de versterker (moet je steeds met 2 knoppen het volume regelen).

PDF's met gebruikershandleidngen voor Rel kun je ook downloaden (rel.net)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament