2 distro's (mandrake & debian) op één pc?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik wilde graag debian hebben, maar m'n usb modem werkt niet als ik via ftp wil instaleren, nou dacht ik wat als ik debian nou via mandrake instaleer op de resterende schijfruimte die ik heb (ca 9GB) inclusief KDE en Gnome/Ximian.

Is dat mogelijk :?

Ik heb er niets over gevonden op het i-net dus als iemand mij de helpende hand kan bieden heel graag :)

Ik kan natuurlijk ook de pakketten (inc nieuwe kernel) los downen, maar geen idee welke ik allemaal moet hebben en daarna mijn usb-modem aan de praat proberen te krijgen of de iso, maar woody bestaat uit 8 iso's moet ik die dan allemaal downen of is iso 1 genoeg :?

Het liefste zou ik dus de eerste optie gebruiken (via mandrake) alleen als het niet anders kan moet ik het via iso of losse pakketten doen.

wie kan mij hiermee helpen of geeft mij een link naar een goede howto oid?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik vermoed dat je Debian alleen met een net geboot systeem kunt installeren. Debian installeren terwijl je Mandrake draaiende is lijkt me niet mogelijk. Je beste gok is om de bestanden die je nodig hebt (en dat is alleen de base-install + de kernel-sources zodat je USB-modem het doet) op een partitie neer te zetten en dan de Debian-install te starten en die bestanden te installeren. Vervolgens zorg je dat Debian je USB-modem herkent, waarna je verder kunt gaan met de installatie van andere pakketten. Die download van een base-install is niet veel, dus ik denk niet dat je daar erg mee hoeft te zitten. Een mogelijk alternatief is om de Woody-bootdisks te gebruiken, die hebben denk ik wel USB-support en misschien kun je daarmee in een keer je modem laten werken...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
staat die woody opstart disk gewoon op de site van debian?
Ik kan hem nl nergens vinden.

Is sid trouwens in dat geval geen betere optie :?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Sid heeft nog geen eigen bootdisks volgens mij, het is immers een systeem dat nog in ontwikkeling is. De woody-disks staan daar wel ergens of anders moet je even op www.debianplanet.org of google zoeken. Ik heb zelf nu even geen tijd om voor je te kijken...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maar je kunt ook eerst debian potato installeren, en later upgraden naar woody met 2 commando's. Misschien wat makkelijker om een debian CD ISO 1 / installdisk te vinden ;) Woody installdisks zijn nl ook niet officieel.

In principe heb je trouwens alleen CD1 nodig, de rest kun je via ftp binnenhalen (kun je opgeven bij installatie).

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ja, maar dan is het (ivm support voor die modem) waarschijnlijk verstandiger om de Woody install-ISO te downen.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is het het handigste om woody te nemen (evt iso1) en moet ik daarna eerst ff de kernel upgraden naar 2.4.x
Aangezien mijn vriendin ook een pc heeft is het misschien dus het handigste om het modem ff aan haar pc te hangen om op die manier de pakketten te downen die ik nodig heb.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 01 maart 2002 09:04 schreef Mataraty het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het het handigste om woody te nemen (evt iso1)
Alleen ISO 1, daar kun je mee installen. De grote vraag is een beetje of hij voldoende aan boord heeft om een connectie met behulp van die modem op te zetten (ik denk van wel).
en moet ik daarna eerst ff de kernel upgraden naar 2.4.x
Ik weet niet of dat nodig is; USB is gebackport naar 2.2 (naar 18, 19 en 20). Maar of de support voor die specifieke modem in 2.2.20 zit weet ik niet.
Aangezien mijn vriendin ook een pc heeft is het misschien dus het handigste om het modem ff aan haar pc te hangen om op die manier de pakketten te downen die ik nodig heb.
Of vanuit Mandrake de pakketten downen.
Pagina: 1