interlacing ?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
hoe maak ik in photoshop een interlaced plaatje..plaatje heb ik al..inu de interlacing nog ..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:31
Je start een nieuw plaatje van 1 pixel breed en 2 hoog. Dan teken je 1 zwarte pixel. Kies dan select all, define pattern

ga naar het plaatje , maak nieuwe layer aan, helemaal boven op, kies fill, en kies pattern, succes!

Verwijderd

thnx man
dit had ik net nodig

waarom heeft psp wel interlace effect en photoshop niet?
=klote
maar ja zo lukt het ook
thnx

Verwijderd

Omdat photoshop veel meer de intentie legt op laten zie HOE je het maakt. :P
En die wil je ff laten nadenken :)

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Eh, als je bedoelt wat je zegt dat je bedoelt slaan bovenstaande commentaren niet op jouw vraag :)
Je saved gewoon als gif dan krijg je een window over hoeveel kleueren enzo hij moet gebruiken en dan nog de keuze tussen interlaced en normal. Kies maar, dan ben je klaar.

Interlacing van een gifje betekent volgens mij dat ie eerst een van elke 8 lines laat zien (waardoor je al een beetje het plaatje ziet, maar dan dus 8 keer zo klein om te laden), vervolgens 1 van de vier, dan 1 ven 2 en dan allemaal. Hiermeer voorkom je dus dat je publiek alleen zit te wachten en nix ziet.
Toch?
CMIIW...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 10:18

DeFeCt

je wéét toch

Klopt :)

Wel grappig om te zien dat iemand een antwoord geeft op een vraag, die verkeerd gesteld wordt kennelijk, en dat dan blijkt dat dat antwoord ook nog eens goed is :)

Flickr

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>"Nou heb ik eindelijk internet, maar als ik sex intyp gebeurd er niks"[/quote]Gebeurt!!! :)

Nu ik internet heb, loopt er niks.
Daar kun je het mee vergelijken, als je niet zeker weet op je nou wel of geen t moet gebruiken (als je het dus niet aan de vorm kan zien, waarom veel mensen kennelijk moeite mee hebben :))

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

$tranger schreef op vrijdag 08 september 2000 @ 14:14:
Je start een nieuw plaatje van 1 pixel breed en 2 hoog. Dan teken je 1 zwarte pixel. Kies dan select all, define pattern

ga naar het plaatje , maak nieuwe layer aan, helemaal boven op, kies fill, en kies pattern, succes!
Ik kom een probleem tegen als ik dit doe dat ik, als photoshop n00b nergens anders terug vind!
Ik wil een rechthoekig interlaced grid, dus maak een plaatje van 24x12 pixels en teken de onderkant en rechter zijkant met een lijntje van 1 px breed in.
Ik sla dit op als een pattern.
Als ik dan een nieuwe layer maak van 1024x768 pixels en die fill met mijn net opgeslagen pattern dan wordt het pattern alleen aan de linkerkant goed ingevuld, de rechterkant bestaat uit alleen maar horizontale lijnen, hier worden de verticale lijnen niet weergegeven... Wat doe ik verkeerd!??

(En ja ik weet dat ik een oud topic kick, sorry! Ik kan het probleem noch de oplossing ergens vinden, en wil geen nieuw topic openen!)

Dank voor het antwoord!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Open toch maar even een nieuw topic en upload ook even je foute (en eventueel gewenste) situatie als plaatje, zodat we ook kunnen zien wat je precies bedoeld. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.