Ik wil een tekst bestand inlezen in php en dan de gegevens uit dat bestand in mijn database zetten. Ik heb daar nu dit script voor: <?php
require("Cart.php");
mysql_connect($DBHost, $DBUser, $DBPass);
mysql_select_db($DBName);
$data = file ('prijs.txt');
$data1=explode("\n",$data);
foreach($data1 AS $d)
{
$row=explode(';',trim($d));
$row[1]=substr($row[1],1,-1);
$row[2]=substr($row[2],1,-1);
$row[3]=substr($row[3],1,-1);
$row[4]=substr($row[4],1,-1);
$row[5]=substr($row[5],1,-1);
$row[6]=substr($row[6],1,-1);
echo "$row[1] $row[2] $row[3] $row[4] $row[5] $row[6]";
//Toevoegen aan database
mysql_query("INSERT INTO prijslijst SET category='{$row[1]}', id='{$row[2]}', naam='{$row[3]}', omschrijving='{$row[4]}', prijs='{$row[5]}', plaatje='{$row[6]}';\n");
}
?>
Ik heb alleen het probleem php leest alleen de eerste regel en zet daarvaan alleen het eerste stukje in de dbase. Op een regel staan verschillende velden gescheiden door een ; of een , heb verschillende dingen geporbeert. Iedere regel is een entry in de table. Hoe kan ik het bestand in de dbase zetten?
Sebastiaan
require("Cart.php");
mysql_connect($DBHost, $DBUser, $DBPass);
mysql_select_db($DBName);
$data = file ('prijs.txt');
$data1=explode("\n",$data);
foreach($data1 AS $d)
{
$row=explode(';',trim($d));
$row[1]=substr($row[1],1,-1);
$row[2]=substr($row[2],1,-1);
$row[3]=substr($row[3],1,-1);
$row[4]=substr($row[4],1,-1);
$row[5]=substr($row[5],1,-1);
$row[6]=substr($row[6],1,-1);
echo "$row[1] $row[2] $row[3] $row[4] $row[5] $row[6]";
//Toevoegen aan database
mysql_query("INSERT INTO prijslijst SET category='{$row[1]}', id='{$row[2]}', naam='{$row[3]}', omschrijving='{$row[4]}', prijs='{$row[5]}', plaatje='{$row[6]}';\n");
}
?>
Ik heb alleen het probleem php leest alleen de eerste regel en zet daarvaan alleen het eerste stukje in de dbase. Op een regel staan verschillende velden gescheiden door een ; of een , heb verschillende dingen geporbeert. Iedere regel is een entry in de table. Hoe kan ik het bestand in de dbase zetten?
Sebastiaan