Toon posts:

CDWR heeft dubbel moord gepleegt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey kan iemand me toevallig vertellen hoe ik een dode CDWR weer tot leven kan wekken ?? Ik heb een Lite-on 24103S(24*10*40). Het deed het perfect wat betreft het lezen van CDz maar toen in een CDtje wilde brandu ging me hele systeem op toeren...het crashde ...Na reboot zag me Bios me CDWR niet meer en ik kon er nix mee..(behalve als papierpress) De lade enzo gaan niet open, maar de lamp van de CDWR brand nog wel........
Als of het niet genoeg is heeft de Lite-on me Sony 32 speed Cdrom ook de zelfde ziekte gegeven (ze zaten op de zelfde IDE poort...dus als master/slave..) als ik ze verander van de poorten dus dat ze slave zijn van me HD dan ...ziet me BIOS me HD niet meer......dus ik weet er ff geen raad mee HEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Waarschijnlijk gewoon ff de drivers opnieuw installeren he :D

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Op donderdag 28 februari 2002 20:59 schreef kutkip het volgende:
Waarschijnlijk gewoon ff de drivers opnieuw installeren he :D
drivers voor cd rom spelers/branders :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou me BIOS ziet ze helemaal niet...Ongeacht als er al drivers zouden zijn er voor (wat niet het geval is) Dan zouden de drivers alleen werken als me BIOS me CDromz ziet.... Ik vermoed zelf op een soort van kortsluiting op me IDE poort....Had namelijk een harde TIK geluid gehoord...en ik neem aan dat CDWR geen TIK geluiden maakt (8>

• kutkip
Op donderdag 28 februari 2002 21:04 schreef kieskes het volgende:

[..]

Ik dacht die drivers die je bij je mobo krijgt :?

• kutkip
Op donderdag 28 februari 2002 21:13 schreef Net_Shadow het volgende:
Nou me BIOS ziet ze helemaal niet...Ongeacht als er al drivers zouden zijn er voor (wat niet het geval is) Dan zouden de drivers alleen werken als me BIOS me CDromz ziet.... Ik vermoed zelf op een soort van kortsluiting op me IDE poort....Had namelijk een harde TIK geluid gehoord...en ik neem aan dat CDWR geen TIK geluiden maakt (8>
Tja dan het idd niet de drijvers :(

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Is het niet een loszittende data kabel ofzo?

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
probeer anders ff de CD-Rom of brander appart op een IDE poort an te sluiten. Zowel op primair als op secundair. Kijk dan ff of de BIOS hem vindt en of hij hem op de ene kabel misschien wel vind en de andere niet. Gewoon alles ff proberen. Als het kan, probeer dan ook ff een andere CD-Rom speler aan te sluiten om te kijken of de IDE poorten niet kapot zijn.

Succes!

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
probeer ff je cd*RW* aan een andere pc te hangen
die dingen gaanniet zomaar kapot hoor, zeker niet softwarematig.. (ok overburning daargelaten)

Verwijderd

ik heb mijn branders al 2x versleten in een half jaar
in eens deden ze het niet meer
en de kwalitijd moet wel goed zijn
2x acer 12-10-32
1x aope 12-10-32

mijn ide poorten zijn gewoon in orde

verder heb ik mijn oude brander er weer in gezet en die blijft maar werken zonder problemen

een creative 4-4-24

voor mij geen nieuwe brander meer

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-04 12:41

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

die Aopen 12*10*32* is dat soms de 1232 pro? heb ik in mijn comp zitten en het heeft drie maanden geduurd voordat ie wou branden..... en nog niet naar tevredenheid... geef mij maar een plextor. als die niet brand is er echt iets met je systeem.

ff naar de topic... die tik zou idd een stroomstoot geweest kunnen zijn, mogelijk van statische elektriciteit. controleer maar eens of je voeding uit de muur geaard is. zoniet kon dat het probleem wel eens zijn. laat de brander dan ff testen bij een compboer ofzo. als je een goeie hebt rekent ie er niets / weinig voor.
probeer ook eens een paar andere devices op die IDE poort uit, kan ook een foutje aan het licht brengen.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Hmm als je in een half jaar al 3 branders hebt versleten, dan moet het toch aan iets anders liggen dan de branders zelf...

Ik zoe es kijken of je voeding wel helemaal o.k. is.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WTF is een CDWR?? :?

[/offtopic]

Zet dat ding eens in een ander systeem, werken ze daar niet dan zijn ze dood.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 13:34
Op donderdag 28 februari 2002 21:04 schreef kieskes het volgende:

[..]

Dhu, ik ga er van uit dat ze wel gewoon voor de tijd gedaan hebben. Maarja, probeer eens 4-1 drivers van via. Maar ik heb het idee dat jouwn IDE/ATA bus het begeeft.
Anders probeer de CDRW maar eens op andere PC en/of zet hem op alleen op de kabel als master/slave.

Mzzl ....

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 01 maart 2002 11:17 schreef The_Greater het volgende:

[..]

Dhu, ik ga er van uit dat ze wel gewoon voor de tijd gedaan hebben. Maarja, probeer eens 4-1 drivers van via. Maar ik heb het idee dat jouwn IDE/ATA bus het begeeft.
Anders probeer de CDRW maar eens op andere PC en/of zet hem op alleen op de kabel als master/slave.

Mzzl ....
Wie zegt dat hij een Via chipset gebruikt. Misschien is het wel intel, AMD, SIS, Ali of Nvidia.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 13:34
Op vrijdag 01 maart 2002 11:23 schreef Terw_Dan het volgende:

Wie zegt dat hij een Via chipset gebruikt. Misschien is het wel intel, AMD, SIS, Ali of Nvidia.
Misschien wel ja, maar meestal zit er toch een via chippie op.Boeit niet, want dit zijn alleen maar suggesties :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1