Via thuis kan ik inbellen op een mailserver op mijn werk om de post te bekijken. Dit werkt dus via een modem. Echter thuis bezit in kabelinternet. Kan ik via die kabel nu ook inbellen op die mailserver en zo ja hoe werkt dat dan.
als die mailserver niet via internet te bereiken is dan houdt het op natuurlijk,
A wise man's life is based around fuck you
zit die mailserver op je werk aan internet?
zo ja dan moet je ff het IP of de DNS naam hebben en dan kun je verbinding maken via internet
zo ja dan moet je ff het IP of de DNS naam hebben en dan kun je verbinding maken via internet
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
e.e.a. hangt af van die mailserver. Dit is echt een vraag voor je systeembeheerder, wij kunnen er op deze manier niets nuttigs over zeggen.
Hoogstwaarsch. staat richting internet alleen poort 25 (SMTP) open en niet bv. POP3 of webmail/imap. Ik denk (dus) niet dat het je gaat lukken.
(btw vertel me niet dat je bij een bep. industriebedrijf werkt in friesland, zo niet, negeer dan deze opmerking maar)
Hoogstwaarsch. staat richting internet alleen poort 25 (SMTP) open en niet bv. POP3 of webmail/imap. Ik denk (dus) niet dat het je gaat lukken.
(btw vertel me niet dat je bij een bep. industriebedrijf werkt in friesland, zo niet, negeer dan deze opmerking maar)
Helaas ik heb erg weinig gegevens. Ik weet niet of die mailserver aan het internet hangt. Ik zal het eens navragen.
Verwijderd
Ik denk dat ie wel aan het internet hangt, hoe kan ie anders ooit mail versturen/ontvangen? Het gaat er meer om _hoe_ hij aan het internet hangt. Leg gewoon de hele situatie neer bij je systeembeheerder..
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een aantal IP-adressen gevonden. Maar bij een ping krijg ik steeds een time-out. Oftewel dit is niet het juiste adres of het is afgeschermd.
vraag de MX record op van het mail domein
doe daarna een telnet naar dat IP adres op poort 110
grote kans dat je er dan dus bent
ook wel wat is het gene wat er in je mail addres staat na het @ dus @provider.nl / @ server.nlOp donderdag 28 februari 2002 23:27 schreef Harrie666 het volgende:
vraag de MX record op van het mail domein
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
Heb hetzelfde op me werk, deze is dus gewoon te bereiken onder http://mail.naam.nl/exchange dan je login ff invoeren en je zit erop, moet het wel een exchange server zijn uiteraard. succes, het kan dus wel maar ligt een beetje aan de server idd. succes
Pagina: 1