Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Topic weg -> trashforum... Waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mag ik even een goede reden waarom het topic over zelfmoord plegen naar de trashcan is verdwenen?

op het moment van verdwijning waren we nml goed aan het discussieren, en niet aan het
• flamen
• bezig met zaken die niet mogen/horen

had dan hoogstens die eerste posts gemod... oid...
Waarom meteen weg?

Waarom is dit onderwerp toch in GODSNAAM zo'n taboe?!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topic begint met "wat is de beste manier om zelfmoord te plegen?"

Nou, dan heb ik niet het idee dat wij, als GoT (computer gebruikers zijnde) daarbij moeten helpen...

Verwijderd

Telegraaf:
"User op GoT pleegt zelfmoord met methode gepost op hun Forum gestart door user Type"

Zou je dat willen zien?

Lijkt overdreven maar ik weet zeker dat de Telegraaf het op zo'n soort manier zou brengen...

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:03

Wally-S

-Snowboarding is art-

Ik heb het topic zelf niet gelezen.

Maar als dit erin staat:
Op donderdag 28 februari 2002 20:40 schreef ACM het volgende:
Topic begint met "wat is de beste manier om zelfmoord te plegen?"
Vind ik het helemaal terecht dat die dicht is.
Ik vind dat een discussie best mogelijk is over de redenen van het zelfmoord plegen, praten over problemen is nl. altijd goed.
Maar op deze manier help je mensen die misschien op het randje staan helemaal de afgrond in.

Snow is only frozen water

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 20:48 schreef Wally-S het volgende:
Ik heb het topic zelf niet gelezen.

Maar als dit erin staat:
[..]

Vind ik het helemaal terecht dat die dicht is.
Ik vind dat een discussie best mogelijk is over de redenen van het zelfmoord plegen, praten over problemen is nl. altijd goed.
Maar op deze manier help je mensen die misschien op het randje staan helemaal de afgrond in.
helemaal mee eens. Vragen omtrend het gebeuren mag... maar de beste manier... nee, lijkt met niet helemaal fris.

• l.d._
  • Laatst online: 16-11 12:25
Ik heb het draadje wel gelezen en moet type gelijk geven dat er een aardige discussie gaande was.
De modjes kan ik ook begrijpen want het hele vehaal is vrij luguber.

maar over de #29
We hebben een nieuw (onzichtbaar) forumpje aangemaakt, waar topics heengemoved kunnen worden als ze echt te kansloos zijn voor woorden, of zijn volgespammed of iets in die geest, en we willen het niet wissen. (bewijsmateriaal enzo).
kansloos was hij niet.
ik denk dat als de topic titel aangepast wordt en een paar subtile edit's in het hele verhaal met meschien een move naar w&l dat het een intresante discussie kan zijn.

helpen in een zelfmoord poging van een gotter willen we allemaal niet.
maar wat in het verhaal ook al verteld werd dat als iemand het echt wil je hem toch niet kan stoppen.
en dat is praten met zo'n persoon is de enige oplossing.
blijft de vraag of we dat op got kunnen.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Vraagje: was dit het topic wat destijds al zo'n ophef veroorzaakte, of gaat dit over een nieuw topic?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 21:05 schreef Cheatah het volgende:
Vraagje: was dit het topic wat destijds al zo'n ophef veroorzaakte, of gaat dit over een neiuw topic?
een neiuw topic :P

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 28 februari 2002 21:03 schreef l.d._ het volgende:
helpen in een zelfmoord poging van een gotter willen we allemaal niet.
maar wat in het verhaal ook al verteld werd dat als iemand het echt wil je hem toch niet kan stoppen.
en dat is praten met zo'n persoon is de enige oplossing.
blijft de vraag of we dat op got kunnen.
Zoals ik in het betreffende forum al zei:

Er zijn betere plaatsen waar je dit soort vragen kunt stellen.
GoT is hiervoor niet geschikt.
Dit is een techforum.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 28 februari 2002 21:05 schreef Cheatah het volgende:
Vraagje: was dit het topic wat destijds al zo'n ophef veroorzaakte, of gaat dit over een nieuw topic?
Was een nieuw topic.
Op donderdag 28 februari 2002 21:03 schreef l.d._ het volgende:
kansloos was hij niet.
ik denk dat als de topic titel aangepast wordt en een paar subtile edit's in het hele verhaal met meschien een move naar w&l dat het een intresante discussie kan zijn.
Als jij een GC-mod kan vinden die dat met je eens is wil ik hem best terug plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 20:40 schreef ACM het volgende:
(computer gebruikers zijnde)
1. ook computer gebruikers kunnen overwegen zelfmoord te plegen
2. ->
Stuffis Generalis
Voor de wat serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen.
bron: index
Het Stuffis generalis is bedoeld voor de vragen die buiten de andere specifieke fora vallen maar toch op het GoT gesteld kunnen worden.
bron: huisregels SG

hoorde dus wel in SG thuis, zou er ook nog moeten staan imho...

kijk, ik zeg al, die eerste posts kan ik geloven dat men het daar niet mee eens was, maar nu we aan het discussieren waren, was er toch geen probleem?
edit/trash dan die eerste paar posts... (als je een modje bent moet je daar imho wel even te tijd voor willen nemen)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Plus dat je mensen gaat kwetsen. er zijn namelijk ook mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt of misschien zelf aan hebben gedacht. En dan opent iemand een topic om voor de lol even te weten hoe je het het beste kan doen. Dat kan gewoon heel pijnlijk voor iemand zijn. En draagt het echt veel bij aan die persoon die de topic gestart heeft.. Nope dus terecht weg.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 21:06 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Dit is een techforum.
Stuffis Generalis != techforum!!
dat staat zelfs in de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 21:10 schreef -ET- het volgende:
Plus dat je mensen gaat kwetsen. er zijn namelijk ook mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt of misschien zelf aan hebben gedacht. En dan opent iemand een topic om voor de lol even te weten hoe je het het beste kan doen. Dat kan gewoon heel pijnlijk voor iemand zijn. En draagt het echt veel bij aan die persoon die de topic gestart heeft.. Nope dus terecht weg.
imho kwets je die mensen dan niet.

Die mensen voelen zich gekwetst.
En daar veranderd er iets, de 'schuld' ligt nu nml bij degene die de boodschap leest, niet degene die de boodschap verstuurd...

die kan nml
1. niet weten dat iemand dit van dichtbij heeft meegemaakt (hoewel, dat kan je nog wel weten, maar hoe weet je dat iemand dat kwetsend opvat?)
2. opent een topic niet om die reden

en de topicstarter informeert dan, kwetst niet...

dus dat kwetsen slaat imho op weinig...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 21:08 schreef ACM het volgende:
Als jij een GC-mod kan vinden die dat met je eens is wil ik hem best terug plaatsen.
ik msg lunatic wel ff...

[edit]
hij's AFK op Mirc, kan hem momenteel niet bereiken...

• l.d._
Op donderdag 28 februari 2002 21:06 schreef bazs2000 het volgende:

Dit is een techforum.
ben ik het helemaal mee eens maar uit de faq
Wetenschap en Levensbeschouwing Een uiterst interessant forum waar de diepere zaken des levens worden besproken
dit forum hebben we hier ook.
wie zijn er alemaal gc

maar zonder dollen dit draadje kan inderdaad alleen met een mod die er achter staat en hem zeer goed in de gaten houd.

zeg ACM durf jij het aan ??

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 28 februari 2002 21:13 schreef Type het volgende:
ik msg lunatic wel ff...

[edit]
hij's AFK op Mirc, kan hem momenteel niet bereiken...
Ik heb zelf Grrrrrene om een second opinion gevraagd, maar ook die is er niet... :)
Op donderdag 28 februari 2002 21:20 schreef l.d._ het volgende:
maar zonder dollen dit draadje kan inderdaad alleen met een mod die er achter staat en hem zeer goed in de gaten houd.

zeg ACM durf jij het aan ??
Nee dat doe ik niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 21:20 schreef l.d._ het volgende:
wie zijn er alemaal gc
General Chat - Grrrrrene
Stuffis Generalis - HlpDsK -> Ook LuNaTiC, maar dat staat nog niet in zijn status, dus hij staat er ook nog niet achter

heeft wel mod rights in SG (voornamelijk om dingen van HK naar SG te plaatsen en vica versa)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 21:12 schreef Type het volgende:

[..]

imho kwets je die mensen dan niet.
Die HO delen we dan niet met je.
Die mensen voelen zich gekwetst.
En daar veranderd er iets, de 'schuld' ligt nu nml bij degene die de boodschap leest, niet degene die de boodschap verstuurd...
Daarnaast, een topic openen over methoden van zelfmoord... heb je serieus nog uitleg nodig bij de move?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 21:23 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Die HO delen we dan niet met je.
[..]

Daarnaast, een topic openen over methoden van zelfmoord... heb je serieus nog uitleg nodig bij de move?
ik ben het met je eens dat dat een fout was.
het gaat mij erom, dat het topic verwijderd was terwijl we aan het discussieren waren, we waren geen 'methoden' meer aan het opsommen...

daarom zeg ik dat een subtiele edit of een paar trashes (in geval dat...) al genoeg waren geweest...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 21:14
En zowiezo is dit een typisch Google vraagje want hoe je zelfmoordmoet plegen staat 1001x op internet uitgelegt :P

Ik heb een tip: Ga 10 dagen verplicht niet GoTten

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 21:26 schreef Steven het volgende:
*domme reactie*
waarom plaats jij dit?

de HK is 2 fora naar boven knul... |:(

• l.d._
Op donderdag 28 februari 2002 21:23 schreef johnny appleseed het volgende:

Dat is dus het punt ... heeft iemand hulp nodig als hij zelfmoord wil plegen.

Ja om te voorkomen dat hij zelfmoord pleegt.
Nee bij het fysieke gedeelte want als hij/zij echt wil gebeurt het toch wel.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 21:25 schreef Type het volgende:
het gaat mij erom, dat het topic verwijderd was terwijl we aan het discussieren waren, we waren geen 'methoden' meer aan het opsommen...

daarom zeg ik dat een subtiele edit of een paar trashes (in geval dat...) al genoeg waren geweest...
Ik citeer even het begin van de topicstart:
Wat is de beste manier om zelfmoord te plegen?
Snap je dat dat topic gewoon not done is?

Als je een serieus topic wilt beginnen over zelfmoord, wat mensen ertoe beweegt, hoe je iemand kan helpen die zelfmoord wil plegen, etc. dan kun je daar zo een topic over openen, maar dit topic was gewoon totaal iets anders.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 21:28 schreef l.d._ het volgende:
Ja om te voorkomen dat hij zelfmoord pleegt.
Met een dergelijk topic is (uiteraard) geheel niets mis, maar dat was hier dus niet het geval, het ging om het andere type wat je noemt.

• l.d._
en ik citeer jou
Op donderdag 28 februari 2002 21:29 schreef johnny appleseed het volgende:

Als je een serieus topic wilt beginnen over zelfmoord, wat mensen ertoe beweegt, hoe je iemand kan helpen die zelfmoord wil plegen, etc. dan kun je daar zo een topic over openen, maar dit topic was gewoon totaal iets anders.
daarom het voorstel van type en * l.d._ over de aanpassing van de topic titel en meschien wat subtiel edit werk.
Met een dergelijk topic is (uiteraard) geheel niets mis, maar dat was hier dus niet het geval, het ging om het andere type wat je noemt.
de discussie was al de goeie kant op en niet de DOE kant op.
lees hem maar na zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
yup, dit topic was op het moment van de close een serieuze discussie...

wat is het probleem dan? we mogen toch wel serieuze discussie houden of niet?

Verwijderd

Allereerst slaak ik even een diepe zucht.

De discussie begon als 'welke manier weet jij om jezelf van kant te maken', maar dat is inderdaad niet de gehele thread zo doorgegaan. Op ongeveer de helft sloeg het om in een discussie over het feit dat die thread onzinnig was.
De move naar TC is mijns inziens nog altijd geheel terecht.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 22:16 schreef johnny appleseed het volgende:
Op ongeveer de helft sloeg het om in een discussie over het feit dat die thread onzinnig was.
nee, een discussie over het feit of het verantwoord is zo'n topic te posten? :)

• l.d._
ik denk dat de modjes hem niet terug gaan plaatsen dus de discussie waarom weg heeft geen zin

maar

kan ik hier uit opmaken dat als er een nieuw topic wordt geopend over het hoe en waarom zelfmoord waar de discussie kan doorgaan zoals hij op het eind was in het semi orignele draadje hij niet weer de trashcan ingaat ???

p.s. met natuurlijk de waarschuwing er bij dat we niet manieren van zelfmoord willen maar een discussie over de reden waarom je iemand informatie zou geven hoe je zelfmoord kan plegen ??

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ben het helemaal eens met de keuze om hem te moven, om dezelfde redenen die de mensen hier al hebben gepost (sorry dat ik niet weer alles ga herkauwen).

Ik schrok eerlijk gezegd een beetje, want mn ICQ liep over van berichtjes naar dat draadje en het SU-tje erover, dus denk alleen daar maar eens overna.

Blijkbaar heeft het voor veel mensen een groter impact dan jij denkt of dat jij dat vindt.

WMB blijft dit draadje dan ook gewoon waar ie nu staat. Als je zonodig een discussie zelfmoord in het algemeen wil voeren, be my guest en open een nieuw draadje. Maar niet zoals deze is geopend.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• l.d._
Op donderdag 28 februari 2002 22:36 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de keuze om hem te moven, om dezelfde redenen die de mensen hier al hebben gepost (sorry dat ik niet weer alles ga herkauwen).

Ik schrok eerlijk gezegd een beetje, want mn ICQ liep over van berichtjes naar dat draadje en het SU-tje erover, dus denk alleen daar maar eens overna.

Blijkbaar heeft het voor veel mensen een groter impact dan jij denkt of dat jij dat vindt.

WMB blijft dit draadje dan ook gewoon waar ie nu staat. Als je zonodig een discussie zelfmoord in het algemeen wil voeren, be my guest en open een nieuw draadje. Maar niet zoals deze is geopend.
mijn reactie toen ik begon met lezen in het draadje was ook onbegrip.

maar de discussie op het eind was naar mijn inzien wel levensvatbaar.
terug plaatsen van het orignele draadje zonder ingrijpen zou een grote fout zijn.

persoonlijk vind ik het alleen jammer dat hij helemaal weg is omdat de discussie lekker op gang kwam zonder flamen.
het gaat mij om die mogelijkheid van de discussie die weggegooit werd niet om de lugubere inhoud.

want deze discussie was gewoon meer (hoe zeg ik dit netjes) tastbaar.
niet een amd intel of zo'n discussie over gloof in w&l (vat dit niet verkeerd op)
maar 1 waar je toch eens met goeie argumenten wil komen wil je stand houden.

zal er eens overdenken om een soort gelijk topic te openen maar met als kern niet hoe pleeg je zelfmoord maar iets in de trand van: hoe ga jij om met iemand die vragen heeft over zelfmoord.

weet alleen niet of ik zin heb om daar aan te beginnen ik lees ze liever.(de discussie's voor de duidelijkheid)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil ff zeggen dat ik het volledig eens ben met de beslissing van ACM om hem te moven. Argumenten zijn dat ik zoiets gewoon NIET in de search wil hebben van GoT en als er al een labiel iemand hier rondloopt die erover denkt kan dit gewoon de druppel zijn. Dit is een computerforum met een algemeen subforum erbij. Dat betekent nog niet dat dit soort onderwerpen toegestaan zijn.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.