ISA firewall + Kazaa

Pagina: 1
Acties:

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 09:00
Ik heb thuis @home via een server lopen waar w2k server opstaat met ISA die draait als firewall en router voor internet. Nu kan ik op mijn clients (w2k prof) wel internetten maar als ik Kazaa wil gebruiken lukt dit dus niet. Ik heb de Proxy in Kazaa al een keer ingesteld maar het lukt me niet.
Welk adres moet ik in die proxy van Kazaa zetten ik neem aan mijn server naam met de juiste poort?
Ik heb al zitten zoeken in de search maar kon niks vinden wat mij verder helpt

Oh ja Kazaa blijft de hele tijd rechts onderin de status balk aangeven "connecting..." Als ik een sarch opgeef krijg ik gewoon te zien no search results.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Als je ISA kan installeren waarom vraag je dit dan :r

• Tijntje
Bedankt voor je reply.
ISA server installeren is niet moeilijk hem dicht timmeren valt mee en he ik moet toch ook ergens beginnen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 28 februari 2002 20:37 schreef Tijntje het volgende:
Bedankt voor je reply.
ISA server installeren is niet moeilijk hem dicht timmeren valt mee en he ik moet toch ook ergens beginnen.
Ik snap iets niet in jouw verhaal. Je hebt het over een proxy en over een firewall/router. Gebruik je nu NAT routing om je i-net te delen of een proxy :?

In het geval van een proxy moet je gewoon je proxy poort niet blocken he :z

Bytebuster zijn reply is indd onnodig en die " :r " houdt hij beter voor zichzelf. Als hij niets beters te zeggen heeft zou hij beter zijn mond houden.

Maar wat wel klopt is, als je een firewall wil gaan gebruiken die een degelijke configuratie vereist is het wel de bedoeling dat je iets van firewalls en de TCP/IP stack kent he :)
Antwoord eerst eens op mijn eerste vraag en verschaf wat meer duidelijkheid... :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tijntje
Bedankt voor je reply ik gebruik inderdaad NAT.
De reden waarom ik voor deze firewall heb gekozen is omdat ik binnenkort voor mijn werk MCSE moet gaan doen dus dan is het wel makkelijk om daar thuis vast mee te spelen. En alle begin is moeilijk. ;)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 28 februari 2002 21:47 schreef Tijntje het volgende:
Bedankt voor je reply ik gebruik inderdaad NAT.
De reden waarom ik voor deze firewall heb gekozen is omdat ik binnenkort voor mijn werk MCSE moet gaan doen dus dan is het wel makkelijk om daar thuis vast mee te spelen. En alle begin is moeilijk. ;)
Waarom vul je dan een proxy in bij kazaa :?
Gewoon niets invullen. Als je kan i-net'n en kan pingen naar i-net ip's vanop je clients dan moet kazaa het ook doen.
Tenzij je echt specifiek bepaalde poortranges of zo die kazaa gebruikt expliciet geblocked hebt.

• Tijntje
Ja dat weet ik maar als ik niks invul kom ik er ook niet door heen weet jij toevallig welke poorten Kazaa gebruikt en welke protocolen

Verwijderd

Probeer het eens op www.isaserver.org. Op het board staan meerdere van deze dingen.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 28 februari 2002 22:02 schreef Tijntje het volgende:
Ja dat weet ik maar als ik niks invul kom ik er ook niet door heen weet jij toevallig welke poorten Kazaa gebruikt en welke protocolen
TCP 1214

:)

• Tijntje
thx ik zal eens gaan kijken. Bedankt voor jullie hulp.

Pagina: 1