Toon posts:

DVDgeluid naar PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben in het bezit van een standalone Philips DVDspeler en een pc met een sblive 5.1 player en een DTT2200 speakerset. Nu wil ik de standalone dvdspeler (zit geen ingebouwde decoder in)op mijn pc aansluiten voor 5.1 geluid door die speakerset. Is het dan mogelijk dat ik dan gewoon 5.1 geluid heb i.p.v. stereo:?

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Mischien via de digitale ingang?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe zit dat precies?
(sorry hoor maark ben echt een |:( op dit gebied)

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Ik heb zelf geen 5.1 maar ik neem aan dat je in volumeregeling je digitale in gewoon aan moet zetten en dat dan alles vanzelf werkt. Of is dat erg kort door de bocht?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
EHM.......nou is dat digital in nou gewoon via je line in of is dat een aparte plug ofzo?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
gaat niet werken, kijk naar een losse jazzdecoder of een van videologic, de pc kan niets met een ingevoerd ac3 signaal, alleen een signaal uit een dvdrom kan gecodeert worden

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan kan ik dan dus beter gewoon een andere dvdspeler koopen met ingebouwde decoder?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 01 maart 2002 09:34 schreef KOER het volgende:
Dus dan kan ik dan dus beter gewoon een andere dvdspeler koopen met ingebouwde decoder?
Als je dolbydigital wil wel ja. Of een PC dvd speler.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm oke thanx dan weet ik voldoen de geloof ik :+

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 11:42
persoonlijk zou ik dit nooit zo snel uitschakelen.
De eerder genoemde bewering dat een PC alleen AC3 vanaf een dvd speler kan weergeven is in ieder geval 100% zeker niet waar. Denk maar aan DivX of ac3 geluids bestanden van HD. Wel zijn er voor divX ac3 filters benodigd.
Wat je sowieso nodig hebt is een SPDIF of Optical in. De kans is klein dat je die hebt als je een doorsnee audio kaart hebt.
Doe maar eens een google search over dit onderwerp en dan specifiek naar ac3 trough pc etc.

Succes!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Technisch zal het best mogelijk zijn, alleen heb ik er nog nooit software voor gezien (wil niet zeggen dat het niet bestaat).
Je kan in principe met een 5.1 wel 'digitaal' CD-geluid invoeren maar ik weet niet of dat ook AC-3 is.
En dan moet je nog software hebben die het signaal van die bron decodeert.

Maar het eenvoudigste is of een losse decoder kopen of een speler die wel een decoder ingbouwd heeft. De meeste noname-spelers (va 179 euro) hebben dat al, incl MP3 afspeel mogelijkheid,

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Yepz dat d8 ik al :+ dan koop ik ooit nog wel ergens een dts decoder ofzo. Stereo is voorlopig ook niet slecht :)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op vrijdag 01 maart 2002 21:33 schreef menn0 het volgende:
persoonlijk zou ik dit nooit zo snel uitschakelen.
De eerder genoemde bewering dat een PC alleen AC3 vanaf een dvd speler kan weergeven is in ieder geval 100% zeker niet waar. Denk maar aan DivX of ac3 geluids bestanden van HD. Wel zijn er voor divX ac3 filters benodigd.
Wat je sowieso nodig hebt is een SPDIF of Optical in. De kans is klein dat je die hebt als je een doorsnee audio kaart hebt.
Doe maar eens een google search over dit onderwerp en dan specifiek naar ac3 trough pc etc.

Succes!
De software die hiervoor nodig is zou van dolby moeten komen, en die zouden gek zijn als ze mensen de mogelijkheid zouden geven van een oude pc een ac-3 decoder te laten maken ipv een chip te gebruiken van dolby of iig een waar zij de royalty's over onvangen
Pagina: 1