Waarom zou Friaco 't wel volhouden?

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Niemand zal het ontgaan zijn dat wanadoo een wijziging heeft toe gepast op hun hometime abbo.
En vele tweakers zeggen (zo valt te lezen) hun abbo bij wanadoo op, en stappen over of friaco.
Wat ik me nu af vraag is waarom zou friaco 't wel redden?
(uit m'n hoofd of 't klopt....?)
- Tulip Free Online (of zo iets)
- Super Web
- Quick online
- Hometime
> Friaco
Dit is wat ik zo snel bedacht kreeg wat er heeft bestaan wat betreft flat free (of zo iets) providers.
En alles is er al mee gestopt (of is veranderd zie wanadoo).
Nu is er alleen nog maar Friaco, en waarom zou die er niet over een halfjaar (of zo iets) mee stoppen of grote veranderingen toepassen?
Ik bedoel, waar moeten de analoge / isdn gebruikers heen?
De telefoon rekening rijst de pan uit (bij vele tweakers hier).
Wat brengt de toekomst dan voor ons?
Friaco, een halfjaartje / jaar (gok ik).
En dan is dat ook weer verdwenen.... (lang leve kpn, lang leve de telefoon tikken, ...)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:19

FreakNL

Well do ya punk?

Over een half jaar heb ik kabel :P dus boeie

Verwijderd

Tsja, deze conclusie had ik gister ook al getrokken:
Op woensdag 27 februari 2002 19:40 schreef 007 het volgende:
En waarom zou Friaco wel rendabel kunnen zijn? Die gaan dit dus ook aanpassen.
Friaco houdt het nog veel minder lang vol, want Wanadoo kan wel tegen wat verliezen.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 20:32 schreef 007 het volgende:
Tsja, deze conclusie had ik gister ook al getrokken:
[..]

Friaco houdt het nog veel minder lang vol, want Wanadoo kan wel tegen wat verliezen.
zo iets dacht ik ook.
Wanadoo heeft de server en 't geld etc.
Zij kunnen dit aan.
Maar mijn 'aim' is eigenlijk, leren deze providers er dan niets van?
Het aantal providers, die ooit een worp hebben geprobeerd, zijn er allemaal al mee gestopt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
je belt met friaco in -op ik meende- Uunet. Dat zal dus wel betekenen dat ze met UUnet een goede deal hebben gesloten. Dat betekend dat het hun per minuut zeker niet meer dan 0.50 - 0.75 eurocent hoeft te kosten.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang de gemiddelde gebruiker online is, maar opzich zou je met deze tarieven bestwel kunnen rondkomen...

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op donderdag 28 februari 2002 20:40 schreef Cutebritney het volgende:
je belt met friaco in -op ik meende- Uunet. Dat zal dus wel betekenen dat ze met UUnet een goede deal hebben gesloten. Dat betekend dat het hun per minuut zeker niet meer dan 0.50 - 0.75 eurocent hoeft te kosten.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang de gemiddelde gebruiker online is, maar opzich zou je met deze tarieven bestwel kunnen rondkomen...
uunet was toch weer van worldcom? en de hebben toch zo een flat fee deal met kpn?>

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op donderdag 28 februari 2002 21:01 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

uunet was toch weer van worldcom? en de hebben toch zo een flat fee deal met kpn?>
dat zou ook kunnen :)

Nou, dat is dus de verklaring :)

Verwijderd

Wat maakt het nou uit als Friaco stopt?
Heb ik toch weer half jaar kunnen inetten.
Stap ik wel weer over.
Op donderdag 28 februari 2002 20:32 schreef 007 het volgende:
Ehm, net alsof Netsource niet tegen een stootje kan...

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

idd, NetSource is ook een groot bedrijf dat al geloof ik sinds 1994 bestaat, dus ja, dat zal best wel wat kunnen hebben. En Wanadoo zuigt gewoon :)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Vergeet overigens ook niet dat friaco dus 45 euro "tegoed" afschrijft. Het kost 30 euro p/m dus van het resterenbde bedrag krijgen ze ook nog renten of ze kunnen het beleggen enzo

Verwijderd

Friaco is op een vrij slim principe gebaseerd. Er wordt bandbreedte ingekocht, wat onderverdeeld wordt in een aantal dagdelen. Door met deze tijdsindeling te werken, worden de pieken netjes over een etmaal verdeeld.
Dat is volgens mij ook de reden waarom er op dit moment een registratie-stop is, het aantal zakelijke abonnee's zal wel achterblijven op de thuisgebruikers. De zakelijke abonnementen financieren de bandbreedte die inkocht wordt voor de thuisgebruikers en andersom.

• xxxMaverick
Op maandag 04 maart 2002 22:50 schreef SpiritX het volgende:
Friaco is op een vrij slim principe gebaseerd. Er wordt bandbreedte ingekocht, wat onderverdeeld wordt in een aantal dagdelen. Door met deze tijdsindeling te werken, worden de pieken netjes over een etmaal verdeeld.
Dat is volgens mij ook de reden waarom er op dit moment een registratie-stop is, het aantal zakelijke abonnee's zal wel achterblijven op de thuisgebruikers. De zakelijke abonnementen financieren de bandbreedte die inkocht wordt voor de thuisgebruikers en andersom.
de reden voor de 'stop' is dat alle ECHT zware gebruikers al bij hometime zaten, face it, het is niet de bedoeling dat je vanaf 18.00 tot 8.00 online aan het downloaden bent.....deze mensen verpesten het voor zichzelf

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

ik denk dat de friaco gebruikers nu zelf gewoon slim moeten zijn , en het iig niet voor zichzelf moeten gaan verpesten. Ze moeten niet constant online gaan, want dat kost vrij veel, leer iets van de geschiedenis. Je kunt beter van 18:00 tot een uur of 24:00 en dan eraf gaan, dat scheelt een hoop, en je hebt veel meer kans dat het dan beter gaat met FRIACO. want als ook friaco weg gaat, is er GEEN alternatief meer, en dat zuigt pas echt, dus beter wat minder, als niks meer zou ik zeggen

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
Ik denk dat er meer een ledenstop is vanwege al die overstappende Wannadoo-ers. Voor de GROOT gebruikers van wannadoo is 80 uur veel te weinig, die willen dus meer uren (dus friaco). De ledenstop komt dan ook net op 't moment dat de wannadoo gebruikers dat bericht gehad hebben....

HMMZ.. Verdacht :? Ik heb er voorlopig geen probleem mee die ledenstop. Slimme zet van Friaco om de diensten toch goed aan te kunnen blijven bieden. >:)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op dinsdag 05 maart 2002 09:36 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

de reden voor de 'stop' is dat alle ECHT zware gebruikers al bij hometime zaten, face it, het is niet de bedoeling dat je vanaf 18.00 tot 8.00 online aan het downloaden bent.....deze mensen verpesten het voor zichzelf
Ik ben wel bijna continu online, maar ik gebruik weinig tot geen bandbreedte, beetje GoTten ofzo thats it.
1e week was wel erg, errug veel binnengehaald, maar nu is het al veel minder, ik verdeel het over de week.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Op woensdag 06 maart 2002 23:55 schreef freakstar het volgende:

[..]

Ik ben wel bijna continu online, maar ik gebruik weinig tot geen bandbreedte, beetje GoTten ofzo thats it.
1e week was wel erg, errug veel binnengehaald, maar nu is het al veel minder, ik verdeel het over de week.
het gaat er niet om hoeveel je download, het gaat erom hoeveel je online bent, want dan met FRIACO tikken voor je betalen. dus als je altijd online bent met ICQ is erger dan de helft vol downloaden snappie :)

• xxxMaverick
Op woensdag 06 maart 2002 23:55 schreef freakstar het volgende:

[..]

dus jou weren we bij friaco ;)
Pagina: 1