Toon posts:

Weer een Netwerkprobleem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eindeloos kloten met mijn realteks ben ik erachter gekomen dat 1 van die kaarten ontzettend gaar was.

Dus ik besloot 3com netwerkkaarten aan te schaffen.
2 dagen later postmannetje aan de deur. ik blij, betaal, ren naar boven, knal die dingen erin bij de server en mijn pc ffies installen/configgen/booten en ja hoor... als een aap. no probs (yet).

Volgende pc (van mijn vader): na het booten gaf Windows aan: Netwerkkabel is niet aangesloten. ahh d8 ik vergeten. maar nee, hij zat erin. Dus ik naar beneden rennen, switch checken. Knippert het lampie om de sec. ofzo. hmmz... das vaag d8 ik. Ik opnieuw eruit en erin doen, maak nie uit. ander PCI slot proberen dan maar... maakt ook niet uit...

Dan zal de kabel wel kapot zijn d8 ik (25M Cat5), maarja dat gaat niet zomaar kapot. Dus ik zette een Realtek erin en ja hoor. netwerk deed het. Dus ik d8 dat de 3com kaart kaduuk was. Maar nee... Hij deed het gewoon in mijn comp. Dus ik mijn server naar boven sjouwen (das makkelijker dan de kabel naar beneden halen :)) en het netwerk deed het niet...

Het komt er dus op neer dat die kabel niet met 3com kaarten werkt. Dit heb ik dus nog nooit van mijn leven gehoord.
Weet iemand hier meer van?! alvast bedankt.

Verwijderd

KLinkt een beetje stom maar misschien hetzelfde MAC adres ? De kans is heel klein, maar het is mogelijk !

Verder moet je us experimenteren met half duplex/full duplex.

Suucstress ;)