Netwerk op USB en LAN

Pagina: 1
Acties:

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
We hebben hier thuis een netwerkje liggen met 2 pc's Gewoon 2 netwerkkaartjes in de server en 1 in de client. De server deelt het internet (@home)
Nu heb ik zelf ook een pc en bedacht dat een USB netwerk eigenlijk wel wat is. Maar kun je die naast elkaar draaien of is het of-of? Internet is een vereiste. Zonder neem ik geen genoegen :9~

We gebruiken WinRoute4.x atm voor internet.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
waarom wil je een USB netwerk maken? :? :?
Het werkt maar tussen 2 computers, en het is nog langzamer dan 10Mbit/s. Ik snap echt niet waar het goed voor is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 19:43 schreef Oxigun het volgende:
We hebben hier thuis een netwerkje liggen met 2 pc's Gewoon 2 netwerkkaartjes in de server en 1 in de client. De server deelt het internet (@home)
Nu heb ik zelf ook een pc en bedacht dat een USB netwerk eigenlijk wel wat is. Maar kun je die naast elkaar draaien of is het of-of? Internet is een vereiste. Zonder neem ik geen genoegen :9~
Je kunt gewoon USB -> Lan adapters krijgen, gewoon een RJ45 kabel in je hub pluggen, dan zo'n ding eraan en naar je USB. Werkt op max 12 Mbit, zijn er zowel in 10Mbit als 10/100Mbit versie (waarbij de maximale doorvoersnelheid 12Mbit is)
We gebruiken WinRoute4.x atm voor internet.
Not me..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op donderdag 28 februari 2002 19:46 schreef SH007 het volgende:
waarom wil je een USB netwerk maken? :? :?
Het werkt maar tussen 2 computers, en het is nog langzamer dan 10Mbit/s. Ik snap echt niet waar het goed voor is.
ik wilde gewoon weten of het mogelijk was. ja dus maar ik kan dus beter gewoon een netwerkkaartje er bij gooien. Ik heb alleen 8 USB poortjes nu
2x USB 1.1
6x USB 2.0/1.1
(check mama in sig.)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock