Toon posts:

Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij familie van mij heb ik de comp geformatteerd, maar hij wil via boot from CD-Rom Win98 niet meer installeren. Hierbij krijg ik de volgende foutmeldingen:
Kan geen tijdelijke map maken.
Als u HPFS of NTFS hebt geinstalleerd, moet u een MS-dos opstartpartitie maken voor een windowsinstallatie

en:

Setup kan Windows 98 niet installeren.
De computer bevat geen vaste schijf. De vaste schijf werkt niet juist, of vereist een bepaald stuurprogramma.

Wat houdt dit in, en wat moet je er tegen doen.

BvD

Verwijderd

installeer een oude dos versie en partitioneer dan met dos partionerings progie (fdisk) kijk of het systeem fat is.
Formateer de partitie in fat16 of 32.
Probeer het dan nog eens.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je de partitie(s) wel uns weggekeilt :?

C:\>_

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je moet zorgen dat je een FAT/FAT32 partitie hebt op de HD waar de setup z'n bestanden op kan zetten.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Zal ff met fdisk kijken wat de status van je partitie is.
En of deze actief is.
Verder zal ik toch nog eens een format c:/u doen.
Probeer vervolgens eens met een opstart diskette met cdrom ondersteuning de map win98 op de cd naar de HD te kopieren en vanaf de HD setup te starten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Aan de vraagstelling te zien lijkt me dat het wat duidelijker uitgelegd moet worden jongens :7 :P

Start de computer op met een Windows 98 Bootdisk, start dan FDISK kies daar voor de eerste optie, en de rest spreekt dan voor zich.

Als alles klaar is herstart dan de computer, en weer met het Windows 98 diskje, formateer dan de C-schijf (mbv: format c:/u). Et voila, u kunt gaan installeren :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
als ik fdisk doe zegt ie dat ie geen vaste schijven heeft....

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Op donderdag 28 februari 2002 20:00 schreef Markie84 het volgende:
als ik fdisk doe zegt ie dat ie geen vaste schijven heeft....
Kijk ff of BIOS wel je HDD detecteert want misschien heeft hij em nog niet te pakken of zit er ergens een kabeltje los. Zo opgelost denk ik :z

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net gehoord van mijn familie lid, dat ze nu alleen maar 2 floppydrives kunnen vinden in dos op A:\ en B:\, de rest is allemaal weg. Ze hebben 2 HD's, maar die staan er niet meer in. Kun je die weeer inschakelen via Fdisk

Verwijderd

Staat er geen EZ-BIOS ofzo'n zeik op die schijf? als dat zo is, moet je namelijk met de software daarvoor die schijf formatteren en partitioneren enzo. EZ-BIOSsen zijn zwaar suckende dingen!
Pagina: 1