Toon posts:

[Apache] Apache is sloom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn webserver heeft 2 weken goed gewerkt, heb hem niet aangeraakt maar nu reageert ie super sloom (moet steeds zo'n 5 min wachten voor ik een pagina binnen heb). Ik heb echt geen id wat er aan de hand is, je kunt eens proberen: http://62.131.130.127

wie helpt mij?? het is nogal dringend, alles werkt dus wel goed maar zeer sloom, als ik kijk naar cpu/mem usage is dat hetzelfde als altijd en het ligt ook niet aan mijn inet connectie :?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
ik weet niet wat je nu aan het doen bent maar de load is nu wel 1...

Gemiddelde belasting 0.93 1.00 1.65

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 19:38 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ik weet niet wat je nu aan het doen bent maar de load is nu wel 1...

Gemiddelde belasting 0.93 1.00 1.65
koe
}:O

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Vanaf hier reageert je server snel hoor..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ow zou het dan alleen in het interne netwerk een probleempje zijn dan?? maar dat is ook belangrijk want mijn vader moet een paar sites met mijn site-content manager van content voorzien en hij is niet blij met vertragingen :(

ohw, mooi zie net dat ssh ook al sloom doet en samba ook, dus eern probleem met mijn eth0, maar inet gaat gewoon goed op gewone snelheid!

Verwijderd

[gewijzigd: geklooi met m'n passwoord]

Apache staat waarschijnlijk te loggen met DNS resolving aan, d.w.z. dat'ie probeert van ieder IP nummer dat binnenkomt de naam te loggen. Dit gaat via DNS, dus als je IP niet in de DNS zit kan dat betekenen dat je 2 minuten moet wachten voor de DNS query time-out. Probeer eens "host het-ip-nummer-van-mijn-testbak" op de webserver. Dit zou dan ook lang moeten duren.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 19:55 schreef latka het volgende:
[gewijzigd: geklooi met m'n passwoord]

Apache staat waarschijnlijk te loggen met DNS resolving aan, d.w.z. dat'ie probeert van ieder IP nummer dat binnenkomt de naam te loggen. Dit gaat via DNS, dus als je IP niet in de DNS zit kan dat betekenen dat je 2 minuten moet wachten voor de DNS query time-out. Probeer eens "host het-ip-nummer-van-mijn-testbak" op de webserver. Dit zou dan ook lang moeten duren.
ownee, het is niet alleen apache! ook ssh enzo

mischien IP van werkbakken in resolv.conf zette ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ey nelske mischien is dit een netwerk probleem ofzo, anders is deze post een schop post :)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je jouw interne ip's + hostnames in /etc/hosts staan?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 15:16 schreef saviour het volgende:
Heb je jouw interne ip's + hostnames in /etc/hosts staan?
nee, alleen mijn eigen ip natuurlijk op elke pjoeter afzonderlijk, maar dit probleem had ik vreemd genoeg eerst niet, het is er "opeens" gekomen

• saviour
  • Niet online
Nou, voor zover ik het begrijp kan een langzame verbinding daardoor komen...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 15:27 schreef saviour het volgende:
Nou, voor zover ik het begrijp kan een langzame verbinding daardoor komen...
jaja over een 10mbit netwerk? en mensen buiten het netwerk hebben er geen last van? btw voor snelheden zie grafiekjes: http://62.131.130.127

• saviour
  • Niet online
Ja, ik ben wel eens vaker van dat soort topics tegengekomen.

Dat het lang duurde om via ssh te verbinden naar de server enzo, het antwoord was dan vaak dat alle ip's en hostnames in /etc/hosts moesten. Ik hbe dat zelf ook gedaan hier :)

edit: Uit de FAQ:
:? Wat is mijn SSH/FTP verbinding traaaaaaag!
De reverse lookup werkt waarschijnlijk niet. Voeg het IP dat de verbinding maakt met de hostname toe aan /etc/hosts of je lokale DNS server.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 15:29 schreef saviour het volgende:
Ja, ik ben wel eens vaker van dat soort topics tegengekomen.

Dat het lang duurde om via ssh te verbinden naar de server enzo, het antwoord was dan vaak dat alle ip's en hostnames in /etc/hosts moesten. Ik hbe dat zelf ook gedaan hier :)

edit: Uit de FAQ:
[..]
Nee ALLE diensten hebben dit en verklaar eens waarom hij 2 weken goed loopt en nu weer niet?

• saviour
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 15:34 schreef Pieter het volgende:

[..]

Nee ALLE diensten hebben dit en verklaar eens waarom hij 2 weken goed loopt en nu weer niet?
Probeer het nou eens gewoon, in de FAQ staat toch ook dat het zo is met ssh en ftp, waarom zou http dan niet kunnen zijn?

En ik weet toch niet waarom het eerst wel goed gaat en daarna niet, jezus.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 15:35 schreef saviour het volgende:

[..]

Probeer het nou eens gewoon, in de FAQ staat toch ook dat het zo is met ssh en ftp, waarom zou http dan niet kunnen zijn?

En ik weet toch niet waarom het eerst wel goed gaat en daarna niet, jezus.
ja ik heb het al gedaan (sorry dat ik dat vermelde :*) maar hij werkt nog steeds niet goed

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
gaat super snel hiezo met Slome@Home
Pagina: 1