Toon posts:

pc start niet op, why ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc start niet meer op, als ik hem aanzet gaan alle fans draaien en maakt mijn harde schijf 3 sec. geluid en dan niks meer, ook geen beeld. ik heb al verschillende harde schijven geprobeerd, verschillende ide kabels, bios gereset en batterij eruit en erin.

niets helpt. wat is er aan de hand, ik kan nog nie eens in de bios komen.... ??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je een andere videokaart geprobeerd? Krijg je nog piepjes van de speaker of iets dergelijks?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

kijk eens of de grafische kaart nog wel goed in het slot zit, heb dat ooit eens voorgehad... ze zat ietsje los (niet zcihtbaar) pc wou niet booten... maakte wel geluid...

Dus druk die ff goed aan!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al een andere videokaart geprobeerd, geheugen vervangen, helemaal geen piepjes niets... zelfs de lampjes van de floppy en cd rom gaan niet eens even knipperen... maar koelers enzo draaien allemaal en de harde schijf maakt alleen even een ratel van 3 sec in het begin

Verwijderd

Kijk ook even naar je geheugen (zit het er wel goed in, zijn de reepjes niet kapot, zijn de sloten niet kapot, etc.), dat is ook een essentieel onderdeel om de PC op te kunnen starten.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

wat heb je als laatste gedaan? hardware vervangen ofzo?

Verwijderd

Probeer eens om alle kaarten behalve videokaart eruit te halen...
Of het kan ook nog het geheugen of de processor zijn..
Of de voeding..
En als laatste optie kan je moederbord kaduuk zijn :'(

Verwijderd

toevallig heb ik net een hele tijd zitten sakkeren op dat zelfde probleem, gewoon cmos leegmaken (jumpertje ff verzetten).
als dat niet werkt...test alle hardware dan eens een voor een

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Misschien ff CPU lenen van vriend of computer store? (Als CMOS clearen niet werkt)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Alle insteekkaarten eruit trekken, behalve je videokaart. aanzetten, en kijken of ie het dan wel doet.

Een soortgelijk probleem heb ik laatst bij een vriend ook gehad. Het bleek z'n netwerkkaart te zijn die problemen gaf.

Verwijderd

Blijven die fans draaien, ook nadat de HD na 3 sec uitvalt??

als dat niet zo is, probeer eens een andere voeding!!
Pagina: 1