Op donderdag 28 februari 2002 22:07 schreef The SpecteR het volgende:
[..]
ohja 5mbit ? zeker dat is dus voor 1 straat 625kb |:|:!! das nie veel !!! dat heeft mijn broer maal 5 in zijn uppie !! ( glasvezel ) maar dat zou dus betekenen voor mij met een straat van 120 nummers geloof ik waarvan er dan altijd mensen afvallen laten we het op 80 huoden 625/80 = 7 kb :(

!!!!! das nie gezond volgens mij klopt dat niet !! want ik geloof toch echt namelijk dat de stroom voor huizen per huis word geregeld !! HA Busted m8 ;);) dus voor een straat kan never nooit niet. overigens moet je een soort van modem geloof ik aanschaffen die bij de plaats van binnenkomst van de stroom word geplaatst dus 5mbit / straat ik geloof er nix van :):)!!! net alsof je nu per straat nu zoveel Volt of hoe zit dat met stroom Ampere of watt nouja iig der klopt nix van !! ( de conclusie is met lange berekening hehe maar goed dat id is van de baan !! ) :9:9
De stroom wordt per huis gemeten, maar daar gaat het hier niet om.
Waar het om gaat is dat alle huizen in jou straat parallel aan een aantal koperen draadjes hangen. Als je daar data overheenzend, dan zend je die data dus ook over je hele staat uit, en elk modem moet w88 tot de lijn vrij is..
Verder is 5mbit per straat niet echt slecht, aangezien hij gedeelt wordt. Als iedereen gewoon aan het surfen is, dan wordt de lijn maar 5% van de tijd benut, en kunnen dus zo'n 20 huizen tegelijkertijd vollop aan het surfen zijn in jou straat. (dit is maar een voobeeld)
Het wordt pas een probleem als alle 120 huizen tegelijkertijd gaan downloaden, dan hou je dus idd maar 7k/sec over. In de praktijk zal dat alleen nooit voorkomen.