Toon posts:

Kan ik een tv-kabel gebruiken voor tv-out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in de woonkamer ook mijn divxjes kunnen afspelen, want breedbeeld daar. Ik kan natuurlijk s-vhskabel kopen, maar dat is voor 50m wel erg duur. Draadloos is ook prijzig. Maar ik heb er nog wel een tv kabel naar toelopen. Die werd eerst gebruikt voor kabel-tv signaal, maar is nu nutteloos door komst van sattelliet in woonkamer. Dus ik dacht dat ik misschien die tvkabel voor tv-out kan gaan gebruiken. Weten jullie of dat kan en zo ja wat ik er aan moet veranderen? :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

TV kabel zorgt er volgens mij wel voor dat je signaal BEHOORLIJK verslechtert op 50 meter.

Specs

Verwijderd

COAX is iets anders dan composiet.

Verwijderd

Volgens mij kun je de kabel kabel :? niet gebruiken om van je tv-out naar je t.v. te gaan.

Je kunt wel een chinch kabel gebruiken ipv supervhs kabel. Achter in je t.v. stop je dan een stekker die van SCAT naar super VHS en geluid gaat. Deze stekker kun je vaak op IN/OUT schakelen. Je zet hem dan op IN, wat het signaal komt van je computer. Ik weet inderdaad alleen niet hoe de kwaliteit blijft na 50m. Ik heb het zelf geprobeerd met 8 meter en dat blijft wel goed.

p.s. de draadloze oplossing heeft natuurlijk voorkeur en hoeft ook helemaal niet zo duur te zijn. Het staat mooier en je bent ook nog eens veel flexibeler.

Verwijderd

Je kan die kabel hergebruiken mits je een of andere converter ervoor kan vinden... Ikzelf heb dit opgelost dmv een oude ongebruikte video voor de omzetting te laten zorgen :)

TV-out -> S-video-kabel -> scart-plug -> video -> coax-kabel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 19:39 schreef Zagato het volgende:
Je kan die kabel hergebruiken mits je een of andere converter ervoor kan vinden... Ikzelf heb dit opgelost dmv een oude ongebruikte video voor de omzetting te laten zorgen :)

TV-out -> S-video-kabel -> scart-plug -> video -> coax-kabel
Laat ik dat maar eens gaan proberen. Heb toevallig videorecorder over door dvdspeler. Bedankt voor reacties

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
lekker, werk je eerst met een S-VHS kabel, ga je het daarna omzetten naar gare COAX kabel ? |:(
je hebt toch wel een scart-ingang over op je tv ?
Pagina: 1