TV kaart :)

Pagina: 1
Acties:

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 17:23
Geachte tweakers :)

ik was van plan een tv kaart te kopen.

Momenteel heb ik een kabel van UPC/Chello naar mijn pc lopen naja naar mijn chello modem.
Kan ik deze kabel nog splitsen en gebruiken voor mijn tv kaart of is de tv signal er al uitgefilterd oid...

Graag hoor ik over evaringen van jullie *D

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 19:30
kan wel, maar splitsen=signaal verlies, zou het gewoon ff proberen :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee.

bij de CAI ingang wordt het signaal meteen gesplitst. Dus de kabel die naar je kabelmodem gaat kun je verderest niks mee.

Het *is* misschien mogelijk, maar is heel erg afgeraden, omdat er veel data overheen gaat, en storing is verlies wat misschien tot een gevolg heeft dat je internetverbinding minder fris is.

C:\>_

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of je zou misschien de splitter kunnen verplaatsen naar het punt waar je pc komt te staan, maar dat ligt aan de layout van je huis :)
En overigens denk ik dat het niet slim is om de kabel tussen Cai-in-de-muur en computer lang te houden, of wel dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

maat van me heeft ook chello |ik heb zelf @home| en die heeft gewoon een splitter voor z'n modem zitten ... op de uitgang van de tv ..

stelletje eikels van chello maakt niet eens ff een apparte aansluiting voor z'n modem ... |:(

maar ik denk dus dat jij ook gewoon een splitter ervoor kan zetten

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

In principe als het modem bij de pc staan (oude opstelling) dan zou het wel kunnen....
Maar...
De splitter(de nieuwe) op de CAI aansluiting zorgt er alleen voor dat op de tv uitgang van de splitter een retoursper zit.
Het is niet aan te raden om de kabel nog een keer te splitten in buurt van het modem. Omdat er een kans bestaat dat de tv-kaart een storinkje teruggooit op de kabel en dus ook het modem in. En dat geeft weer verlies...

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid.. Er komt 1 CAI kabel je huis in, die loopt als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[buiten]
  |
  |
[in huis]
  |
  | (dit is gedeelte A)
  |
[******SPLITTER TBV. INET ***********]
  |               |
  |               |
  | (dit is gedeelte B) | (dit is gedeelte C)
  |               |
[TV's]          [MODEM]

Een aftapping voor een TV kun je alleen maken in gedeelte A en gedeelte B. Gedeelte C zijn idd. de TV-signalen al uitgefilterd. (die 'splitters' waar men het hier over heeft zijn geen splitters maar filters)

Verwijderd

[b]Gedeelte C zijn idd. de TV-signalen al uitgefilterd. (die 'splitters' waar men het hier over heeft zijn geen splitters maar filters)
Tot voor 8 maanden terug werden gewone RTV-splitters gebruikt die je bij de gamma kan halen...

Verwijderd

Tot voor 8 maanden terug werden gewone RTV-splitters gebruikt die je bij de gamma kan halen...
Dat hangt dan waarsch. van de kabelboer af, bij @home plaatst men een echt filter.. (althans bij de aansluitingen die ik gezien heb wel)

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 17:23
De splitter is een Tratec CF-02.

Verwijderd

Dat hangt dan waarsch. van de kabelboer af, bij @home plaatst men een echt filter.. (althans bij de aansluitingen die ik gezien heb wel)
Helaas werken ze bij UPC nog met een splitter.

Die CF-02 (alias optimizer) die worden niet meer gebruikt worden. (te veel demping en problemen met D-TV en Plus-TV)
Ik zou zeggen trek een nieuw kabeltje.
Als je toch een storing mocht krijgen door de kabel te splitten dan is het moeilijk om de F-connector er weer op te krijgen.
Mocht je die nieuwe Motorola modem hebben, blijf er dan maar helemaal vanaf, die begint al te zeuren als ie 1dBtje te weinig krijgt.
De Terayon en de Com21 trekken het nog wel.

Ik heb zelf een keer 3 Terayons achter 35mtr coax gehangen (LAN-partytje) en dat ging 3x 75% van de bandbreedte. ;)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:22 schreef Aapje_18 het volgende:
Geachte tweakers :)

ik was van plan een tv kaart te kopen.

Momenteel heb ik een kabel van UPC/Chello naar mijn pc lopen naja naar mijn chello modem.
Kan ik deze kabel nog splitsen en gebruiken voor mijn tv kaart of is de tv signal er al uitgefilterd oid...

Graag hoor ik over evaringen van jullie *D
Die kabel ken je gewoon gebruiken, maar voor een tv kaart heb je een versterker nodig, en let goed op: een 2 weg versterker. Ik werk bij ELRO (praxis/formido/karwei/gamma elektronica meuk). ga naar de praxis (die besteld ze het meeste) en een koop een "ELRO 5630P" Dit is een 2 weg versterker, geschikt voor kabel, je kunt ingang en uitgang appart instellen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 28 februari 2002 19:47 schreef hezik het volgende:
Voor alle duidelijkheid.. Er komt 1 CAI kabel je huis in, die loopt als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[buiten]
  |
  |
[in huis]
  |
  | (dit is gedeelte A)
  |
[******SPLITTER TBV. INET ***********]
  |               |
  |               |
  | (dit is gedeelte B) | (dit is gedeelte C)
  |               |
[TV's]          [MODEM]

Een aftapping voor een TV kun je alleen maken in gedeelte A en gedeelte B. Gedeelte C zijn idd. de TV-signalen al uitgefilterd. (die 'splitters' waar men het hier over heeft zijn geen splitters maar filters)
Hmm, volgens mij wordt dat hier gedaan door de modem en niet door een splitter.
Pagina: 1