[ASP]Winkelwagentje aantallen berekenen

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:41

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb een winkelwagentje gemaakt in ASP die doormiddel van een Databaasje de gegevens bij houd, zoals bijv. aantal. De aantallen kunnen op de pagina veranderd worden, dmv. van een textbox, kan een nieuw aantal ingevuld worden, maar als men terug gaat naar een aantal wat al een keer geweest is, dan word de pagina als het ware niet meer gerefreshed en blijft hij bij het oude aantal hangen, maar als je daar in tegen een aantal invult wat nog niet gebruikt is, dan werkt het wel perfect |:(

Iemand enig idee waar het aan ligt, of hoe ik er voor zorg dat de pagina altijd gerefreshed word?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Aantallen dat ze bestellen tijdens de bestel procedure houd je best niet bij in een database denk ik.

Beste werk je hier met sessions of cookies.

Database zal ook trager zijn ...

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Er zijn een aantal redenen, waarom ik voor een database heb gekozen, de belangrijkste is, dat ze als ze ingelogd zijn, verder kunnen gaan met als ware de winkelwagen verder te vullen of aan te passen, voordat ze de definitieve bestelling plaatsen. Met cookies zou dit wel kunnen, maar dan moeten ze wel dezelfde pc blijven gebruiken.

Maar hiermee is het probleem helaas nog niet opgelost, is er geen manier om ervoor te zorgen dat een pagina altijd opnieuw opgehaald word van de server en niet uit de temporary files?

Ik verwacht namelijk dat daar het probleem zit

Verwijderd

code:
1
2
3
<%
response.expires = 0
%>

zal ervoor zorgen dat een pagina altijd opnieuw wordt opgehaald van de server.

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Op donderdag 28 februari 2002 19:31 schreef FonZie het volgende:
Aantallen dat ze bestellen tijdens de bestel procedure houd je best niet bij in een database denk ik.

Beste werk je hier met sessions of cookies.

Database zal ook trager zijn ...
Als je de gegevens niet tijdens het shoppen opslaat (maar alleen cookies gebruikt), gaat er belangrijke informatie verloren, als men niet tot een koop overgaat.

Volgens mij doen alle 'grote' winkels op internet het via een database. Maar het is inderdaad trager. Het is maar net wat je met die gegevens wilt doen.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Hmm, het lag aan een denkfoutje, ik heb het nml. zo gedaan dat als voor een artikel het aantal 0 word ingevuld dat het artikel dan verwijderd word, maar ik checkte het op deze manier:
code:
1
If Request.Form(""&strVeld&"") > 1 Then

Dus als het 1 was sloeg ie de hele procedure over, het is nu aan gepast en werkt :)

Nog wel bedantk voor de hulp, kheb toch wat geleerd, want van dat expires, dat wist ik nog niet ;)

Pagina: 1