Toon posts:

[ASP] omzetting access -> MySQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik had een MS Access database, ik heb deze over gezet naar
MySQL. Ik heb niets verandert aan de code, behalve connectie string etc. Connectie naar database loopt perfect.

Maar nu krijg ik de volgende error:

Vbscript Runtime error 'ASP 0185 : 3001'
The Application is using arguments that are of the wrong type ,are out of acceptable range,or are in conflict with one another.

Moet ik iets aan de code veranderen omdat ik overgeschakeld ben op MySQL ? Of zou dat normaal moeten werken ?

Thanks !

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Is het niet zo dat bij het omzetten van acces naar Mysql, de verkeerde datatypes aan de velden zijn gegeven? Het kan namelijk zomaar gebeuren dat je mysql-tabel nu gewoon allemaal VARCHAR(255) is of zow. Dat zie je wel vaker bij impoteren/exporteren van tabellen van verschillende software-producten.

Dit is dan inderdaad ook finest voor de code dan waarschijnlijk, dus je zou, als dit zo is, je tabel en je code ff door moeten lopen waar het allemaal fout zit.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Zou je mij kunnen vertellen hoe jij die database hebt omgezet?
Ik wil namelijk ook een access database omzetten naar een MySQL database.

Ik heb even rond zitten neuzen op het forum van Tweakers maar ik heb nog geen uitleg gezien over het omzetten zelf.

Verder is inderdaad alleen de connectietype die je moet veranderen, tenminste dat heb ik tot nu toe begrepen.

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Check idd goed wat voor datatype(s) je veld(en) hebben gekregen. De foutmelding die je krijgt doet mij vermoeden dat jij en je database het over een ander datatype hebben ;) En helaas "verlies" je meestal die discussie tenzij je ff stiekum het datatype wijzigt :P

Exact expert nodig?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kwa SQL zal er ook wel het een en ander verandert moeten worden.

• 3o3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07-2006

3o3

Misschien ook een puntje van aandacht naast de datatypes;
de namen van je velden.... :?

misschien kan je even de code plakken, of je deze uitleggen waarop de server over struikelt?

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Redeye: Download dit proggie ff, kun je zo de hele handel importeren:
http://www.anse.de/mysqlfront/

• If8022n2IOk1Z8
Bedankt voor de tip, Marty, ik ga meteen even kijken

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• If8022n2IOk1Z8
Okee, volgens mij is dat MySQL-Front niet wat ik zoek.
Ik heb een MS Access database 'naam.mdb' die ik wil omzetten in een MySQL database.

Het is de bedoeling dat die met ASP straks wordt benaderd (gelezen, gewijzigd) op een webserver.

Ik ben nog steeds aan het onderzoeken hoe zo'n MySQL-database er straks fysiek uit gaat zien. Dus of het 1 bestand is zoals nu of verschillende bestanden, voor elke tabel 1 etc etc en wat het verschil is in de manier van opvragen.

Als je toevallig een duidelijke site weet waarin dat staat uitgelegd hoor ik het graag, want tot nu toe zit ik alleen met teksten voor gevorderden terwijl ik pas afgelopen schooljaar ben begonnen met webscripting in VBScript en een simpele Access database.

Ik heb inmiddels begrepen dat PHP in combinatie met een MySQL database veel sneller/betrouwbaarder/veiliger werkt, dus ik wil eerst de overgang van Access naar MySQL maken.

• Harribo
  • Laatst online: 01-09 21:22
ik heb ooit us een access naar mysql omgezet. dat deed ik toen met een bestandje wat access_to_mysql heette.
kijk us op
http://www.convert-in.com/acc2sql.htm
of op
http://www.mysql.com/down...ntrib/access_to_mysql.txt

ik heb het toen met de laatste url gedaan ,een tekstbestand en ik kan me herinneren dat het een fluitje van een cent was..
succes

• marty
  • Laatst online: 27-03-2023
open MySQLFront
> maak verbinding met je mysql database
doe vervolgens de volgende stappen
(uit het menu bovenaan)
Im-/Export > ODCB Import > Source MS Access File (aanvinken) > met bladeren het mdb bestandje opzoeken en dan dubbelklikken.
Er wordt nu om een wachtwoord gevraagd. Die is waarschijnlijk niet nodig en kun je gewoon OK klikken, tenzij je 'm met een wachtwoord beveiligd heb.
Vervolgens selecteer je de tabellen uit het access bestand die je wilt importeren.
Nu volgt een belangrijke stap: je moet van alle tabellen ff nagaan of de datatypes voor de verschillende kolommen wel kloppen (zoniet krijg je trouwens vanzelf een foutmelding).
En als je dat gedaan heb klik je op Import!
en klaar is cees ... redeye

een kind kan de was doen

• If8022n2IOk1Z8
Bedankt voor de uitleg Marty, wat ik uit de documentatie van MySQL-Front had begrepen is dat het als interface is bedoeld voor een database naar keuze, maar uit jou uitleg blijkt dus dat je die database dus ook kunt exporteren naar een database naar keuze.

De URL die Harribo heeft gegeven ziet er veelbelovend uit, ik ga daar even een kijkje nemen, want dat is het enige waar ik MySQL-Front in principe voor nodig heb. Na het converteren wordt die database toch alleen maar door ASP op een webserver geopend en niet meer via een applicatie op een client-PC.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Nog een tip van jip. Zorg dat je ook de MyODBC-drivers even download op www.mysql.com

And Bob's your uncle ...

Pagina: 1