Bloempotten'car audio speaker'

Pagina: 1
Acties:

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
hey allemaal xcuses voor de wazige tittel maar ik wist het niet anders te omschrijven.

Ik heb helaas nog wat last van vocht in mijn deuren(mazda323 '93). gisteren bij car sound center in valkenswaard geweest(erg fijne winkel)en daar lieten ze me een soort bloempotten zien die je in de deur kan monteren waar je dan weer je speaker in kan hangen. het leek me een goede oplossing.

mischien dat iemand hier ervaring mee heeft? tips suggesties zijn van harte welkom :)

nadeel hiervan is wel dat de inbouwdiepte van mijn deur niet voldoet dus ik ben aan het twijfelen of ik die 'bloempotten aan de achterkant open knip ofdat ik ze heel laat en mijn ramen gewoon niet meer helemaal naar beneden kan doen :(

als laatste nog de vraag hoeveel ruimte heeft een 16.5cm of een 13cm speaker nodig om redlijk te kunnen spelen

veel info ik weet het maar ik hoop dat jullie me een beetje op de weg kunnen helpen

waarschijnlijk worden dit de speakertjes die erin komen hangen... 16.5 cm dan wel
http://www.kenwood.nl/products/caraudio-list.asp?sif2=7&sif3=55&pid=228

ook gepost op showyoursound.nl

Verwijderd

Die dingen werken best aardig, in sommige auto's zit standaard zo'n beschermkap die er voor zorgt dat water niet op de speaker kan vallen. Wel zorgen dat de afwateringsgaatjes onderin je deur open zijn/blijven!

Met speakers is het over het algemeen zo dat een grotere diameter een betere respons bij lage frequenties zal geven.
Als je het geluid nog aanvult met bijvoorbeel 6x9s in de hoedenplank kan een 13cm prima klinken, moeten ze het alleen doen, zou ik voor de grotere kiezen.
Als ze niet passen vanwege het raam kun je misschien de speakers wat meer naar binnen halen dmw een spacer ring.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22
thx voor de reply .. ik bump em nog een keertje..mischien dat iemand anders nog suggesties heeft