probleem opstarten

Pagina: 1
Acties:

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik zit met een vaag probleem....

ik heb nog niet zolang het volgende systeem
amd 1800+ (niet overklokt temps 30/35)
alpha koeler
2x maxtor 60 gig (7200 ata 133)
pioneer slot in dvd
plextor 24x fikker
3 com ethernet kaartje
realtec ehternet kaartje
MSI pro2 RU
voeding is 340 watt (chieftec bij zat bij die chieftec/alienkast)
512 DDR Kingston geheugen
asus G3 ti200
ow ja en nog 4 casekoelers

Ik was er echt dik tevreden mee...alles werkte perfect
Maar een paar dagen geleden deed ik het systeem aan en toen liep deed ie nix meer toen ik bij het 'welkom' scherm van XP was...
Vaag...dus ik opnieuw opstarten...hmm weer hetzelfde

Toen probeerde ik ME maar es op te starten (dualboot voor bepaalde spellen)..maar goed...daar kwam ie ook niet in want sloeg dat automatisch uit....

dus ff format gedaan...XP er weer op..installatie goed..en weer bij het welkom scherm...nix...

dus ik ff eten..10 min later..ja hij is in windows..hmm vaag

maar nu als ik iedere keer opstart gaat het wel goed....maar hij doet gewoon de eerste minuten vaag....als ik dus net in windows ben en ik wil verkenner opstarten duurt het wel 2 a 3 minuten..en daarna werkt alles perfect...gewoon het eerste wat je wil opstarten lijkt ie nix te doen..en daarna doet ie het (is bij het XP loaden ook zo btw....eerst schermpje wazig...duurt ff...DAN komt ie..en dan gaat het balkje lopen..

ik snap dus niet waar die haperingen vandaan kunnen komen...

iemand ideeën?

ik zal binnekort proberen ff mijn harde schijven te testen bij iemand anders...maar ik weet niet of het alleen hier aan kan liggen of ook nog aan andere dingen?

bvd

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Pctje uitzetten, kabels los, en alle kaarten en reepjes geheugen even los en weer netjes erin.

Verder de diverse stekkers even nalopen.

Er zit blijkbaar ergens een slecht kontaktje/overgang of heel misschien een printbreukje (hoop het niet voor je :( )

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
het is waarschijlijk je netwerkkaart diehet netwerk zoekt. kan inderdaad lang duren de eerste paar keer

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 01 maart 2002 09:27 schreef kleefding het volgende:
het is waarschijlijk je netwerkkaart diehet netwerk zoekt. kan inderdaad lang duren de eerste paar keer
Het han ook een IDE-device zijn.
Wanneer er een CD-ROM niet lekker in zijn vel zit dan wil Windows er ook weleens 3 á 4 minuten voor uittrekken om het te vinden.

tjab82, heb je onlangs nog software geïnstalleerd die ook opstart wanneer de pc opstart?
Misschien zit er een stukje software dwars, ik denk dan ook niet dat dit een driver-issue is.

Krankzinnige muziek vind je hier.