Toon posts:

Waarom zijn netvoedingen voor digi camera zo duur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
rond de 73 euro voor een Dimage S304 denk dat die ook op de S404, d5, d7 werkt

Ik heb gewoon een universele gekocht. ff gespiekt in de winkel hoeveel A die is. En bij de lokale elektroboer een universele gekocht. 39 euro, instelbaar 3/6/9/12 (draait mn discman ook nog op :) ), en 8 van die opzetstukjes.

Beter dan da originele kreng.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 08:58
Omdat ze daarmee de winst binnenhalen. Vooral Sony heeft er een handje van om bepaalde onderdelen héél duur te maken (memorysticks).

Ook Canon doet er een beetje aan: een lensadapter voor m'n G2 is ook niet echt goedkoop.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Voor mijn HP Photosmart 315 Camera wilde ik ook een netadapter kopen. De originele kostte het 5 dubbele van degene die ik nu heb. Je moet gewoon weten hoeveel AMP, Volt en hoe de polen zitten.
En bij de betere electronicazaak (ik bij www.regenboog.net)
kun je dan een cloon krijgen die precies hetzelfde is.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Bij onze Casio sytnh konden we een originele Casio adapter kopen om hem op het lichtnet aan te sluiten. Die was 60 piek. Vonden we veel. Het argument van de winkel de adapter te kopen was : Die is ervoor gemaakt, dan weet je zeker dat het werkt. Ja, hallo, we zijn niet van de bobo... Wat een praat.

Toen gingen we naar een electronica zaakje vragen hoe we dit ding konden aansluiten. Ons werd een universele adapter aangeraden. Van 1.5 tot geloof ik 24 volt in stappen verstelbaar. Dat voor F25,- En het is electriciteit, dus kwaliteits praatjes. LULKOEK. Ik zou opladers etc. NOOIT origineel kopen, nergens voor nodig.

Net als die opladers voor AA batterijtjes van GP, ik snap echt niet dat mensen zulke apparaten origineel voor bijna 80 piek kopen.
39 euro
Vind ik nog erg duur.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Hoe duurder, hoe zekerder je er van kunt zijn dat 6 volt ook inderdaad 6 volt is, ook als er toevallig een piek op het stroomnet ontstaat (en dat is nogal vaak). En je wilt niet dat je cam van >600 euro om zeep geholpen wordt door een rotte voeding van <10 euro...

Kortom, een merk-eigen voeding is niet per se nodig, maar een voeding moet zeker niet iets zijn waar je op bezuinigt. En voor een goede voeding ben je toch sowieso meer dan 30 euro kwijt, en een merk-eigen voeding staat dan wat leuker in je verzameling (denk aan de garantie en aan de inruilwaarde als je over een paar jaar een nieuwe cam koopt)

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Op zondag 03 maart 2002 12:22 schreef Yokozuna het volgende:
Bij onze Casio sytnh konden we een originele Casio adapter kopen om hem op het lichtnet aan te sluiten. Die was 60 piek. Vonden we veel. Het argument van de winkel de adapter te kopen was : Die is ervoor gemaakt, dan weet je zeker dat het werkt. Ja, hallo, we zijn niet van de bobo... Wat een praat.

Toen gingen we naar een electronica zaakje vragen hoe we dit ding konden aansluiten. Ons werd een universele adapter aangeraden. Van 1.5 tot geloof ik 24 volt in stappen verstelbaar. Dat voor F25,- En het is electriciteit, dus kwaliteits praatjes. LULKOEK. Ik zou opladers etc. NOOIT origineel kopen, nergens voor nodig.

Net als die opladers voor AA batterijtjes van GP, ik snap echt niet dat mensen zulke apparaten origineel voor bijna 80 piek kopen.
[..]

Vind ik nog erg duur.
Casio Synth?
Ik ben wel een beetje thuis in de syntesizer zooi, maar Casio Synth heb ik toch nog niet echt gezien.. wel van die keyboards (met veel te veel knoppen :P )
Pagina: 1