Wat is op dit moment de snelste procesor?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Wat is op dit moment de allersnelste? (dus de hoogste MHz)

Dit moet ik weten voor een schoolopdracht :)

Verwijderd

De allersnelste cpu nu is de 8086 van Intel 700.000 Hz
succes ermee

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Das elke dag anders.
:):)

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

PIII 1.13Ghz oftewel 1133 Mhz

• TwisteR
  • Laatst online: 03-07 13:38
Sorry, maar de Intel PIII 1.13Ghz is terug geroepen door Intel.

Dus is de AMD Athlon (Thunderbird) 1100Mhz de snelste CPU welke te krijgen is.

(Jamjam, heb net de T-bird 1Ghz binnen!)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55

RvV

Ik heb net m'n cell566Mhz op 1Ghz geclockt met Golden Orb

Y'24

Verwijderd

Als we zo gaan beginnen Intel Pentium 4 1.4Ghz, nu alleen nog wachten totdat we hem kunnen kopen

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
De Cucina food processor HR 7727/6 van philips is het snelst, maar dat mag ook wel met een 700watts motor

Afbeeldingslocatie: http://www.homeandbody.philips.com/images/product/hr77276/PImageB.jpg

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 september 2000 16:34 schreef actieman het volgende:
De Cucina food processor HR 7727/6 van philips is het snelst, maar dat mag ook wel met een 700watts motor

[img http://www.homeandbody.philips.com/images/product/hr77276/PImageB.jpg][/quote]LOL:D

En het is IDD de 1.1 Ghz T.Bird. Unclocked dan ..

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Een van die russische processoren in de MIR als hij eindelijk naar beneden lazert (of is dat al gebeurt?)

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/monsieurboo/overclocking.gif

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

haha dit is weer vet lachen nat.

mijn duron is de snelste ...

die ik nu kan betalen tenminste..

600@850..

cya dudes

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Afbeeldingslocatie: http://www.homeandbody.philips.com/images/product/hr77276/PImageB.jpg

De Athlon 1GHz

• Albinoraptor
  • Laatst online: 18:17
1.13Ghz=1157Mhz (Als je het echt uitrekent 1024x1.13)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
1000*1.133=1133Mhz hoor hier heeft de computer 2^10 niets mee te maken.

• DaVincy
jah.. nu weet ik het nog niet =(

Ik heb wel een press review gezien over de pentium 4!
Er stond alleen niet op die site welke op hoeveel GHz die draaide..

Heeft iemand misschien sites? Zou ik heel handig makkelijk vinden!
Alvast bedankt

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

Je kan makkelijk zeggen wat de snelste processor is die op dit moment verkocht word...zal wat moeilijker worden om te zeggen wat echt de snelste is want die zit ergens in een onderzoekslabje...

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• StratoFarmer
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

maar bedoel je eigenlijk wel de snelheid in Mhz'en of meer subtiel 'snel'?

d'r zijn anders vast nog wel andere proccies die in de aanmerking komen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• DaVincy
uhm

Dit was de opdracht:

Wat is de snelste processor op dit moment (ook diegene die niet in winkels liggen al) en wat zijn de eigenschappen (?) ervan?
Ze mogen niet overgeklokt zijn.
Dus.. ik zoek eigenlijk een site waarop een procesor staat met de hoogste GHz op dit moment... verder niks
AMD, INTEL.. alles mag dus, als het maar een site heeft waar info erover staat, zodat ik dat ff kan knippen en plakken (desnoods vertalen)! :)

Verwijderd

Snelste processor is moeilijk te zeggen. Als het aantal mhz-en hoger is, betekent dat niet dat die het snelste is. Snelste computer is iets makkelijker op: <A href=http://www.top500.org/lists/TOP500List.php3?Y=2000&M=06 target=new>www.top500.org/lists/TOP500List.php3?Y=2000&M=06</A> staat een lijstje. De snelste computer heeft 8632 Pentium Xeon processoren. Aan de hand van dit lijstje zou de snelste processor waarschijnlijk die van Hitachi zijn. Haalt met slechts 112 processoren de 5de plaats. Probleem bij deze "supers" is dat ze meestal voor 1 bepaald (of ieder geval een beperkt aantal) doel(en) gemaakt zijn, waarvoor ze helemaal geoptimaliseerd zijn.

• DaVincy
ah, thanx man!

Jah, ik vind het eigenlijk een vage opdracht. Dus 'hij' moet maar genoegen nemen met een vaag antwoord...

Verwijderd

Je moet er altijd bij vragen in welke taak. CPU's hebben allemaal zo hun sterke kanten en hun zwakke. Een x86 CPU is geen single purpose chip.

• DaVincy
eeh.. die termen ken ik niet echt.

Maar ik moet de normale desktop home computer pc CPU's hebben denk ik. Is dat x86?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

Vergeet niet dat er hier om de snelste processor wordt gevraagd..dus ik neem aan dat je niet aan kan komen met 100 CPU's. Dan heb je nl. de snelste computer en niet de snelste cpu

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:12
Vraag is bij het pentagon.

Verwijderd

Ik snap best dat het om de snelste processor gaat en niet om de snelste computer. Daarom kwam ik ook met nr 5 van de "super" lijst. Deze presteert 1.5 GFlop/s volgens <A href=http://www.lrz-muenchen.de/services/compute/hlrb/hardware-en/ target=new>www.lrz-muenchen.de/services/compute/hlrb/hardware-en/</A> terwijl een P3@1.13ghz er "slechts" 464 doet volgens <A href=http://www.intel.com/procs/perf/PentiumIII_820/productivity/specint2000.htm target=new>www.intel.com/procs/perf/PentiumIII_820/productivity/specint2000.htm</A>.

Het is zelfs al moeilijk om een P3 en een Athlon op dezelfde kloksnelheid met elkaar te vergelijken. In de meeste berekeningen is de Athlon sneller, maar in sommige gevallen de P3.

DaVincy: Als je makkelijk wil zeg je een Athlon/P3 @1Ghz. Wil je je leraar stangen zeg je "de processor die Hitachi in z'n SR8000-F1 systeem stopt." Best mogelijk dat er een nog snellere CPU is, maar dan moet ie errug z'n best doen om dat je vinden. Jij kan met deze URL's aantonen dat de Hitachi CPU meer Flops (Floating Point operations per second) presteert dan een Intel/Athlon. Heb je direct aangetoont dat je iets verder kijkt dan...
Pagina: 1