Toon posts:

Athlon 1200 @ 1330

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn athlon heb ik nu op bovenstaand temp draaien, ik wil hem nog wel meer overclocken maar is dit aan te raden? Mijn temp is nu 55 graden super stressed

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op donderdag 28 februari 2002 18:05 schreef tiesto2tiesto het volgende:
Mijn athlon heb ik nu op bovenstaand temp draaien, ik wil hem nog wel meer overclocken maar is dit aan te raden? Mijn temp is nu 55 graden super stressed
Juist.. bovenstaand..

55 graden is superstressed best netjes. Neem anders een wat sterkere proc cooler, of een casefan (als je die nog nie heb).

Uiteraard kan je verder proberen, maar de rest van et systeem moet et ook aankunnen (met name PCI kaartjes).
Gewoon fsb steeds 1 mhz omhoog, dan opstarten, testen en temp kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Je CPU zal eerder instabiel worden dan te heet.. (te heet in de zin van dat het schade aan je CPU doet, hij kan wel bv instabiel worden omdat hij te warm word ;))

Dus gewoon verder overclocken en het in de gaten houden, als je de snelheid langzaam opbouwt kan dat echt geen kwaad, en zal je snel genoeg merken of je verder komt

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
/lolmodus
bovenstaande temp?? 1330 graden C is best warm.. misschien wil wat koelpasta helpen :P
/lolmodus

Verwijderd

als je nog verder wil OC'en heb je dus wel meer koeling nodig anders wordt het hele zootje onstabiel

Verwijderd

Lijkt er op dat je nu op het punt komt dat je met een hogere snelheid instabiliteit krijgt. Zorg er om te beginnen voor dat je voldoende airflow in je kast hebt, scheelt zeker.

Besef dat wanneer je naar een nog hogere snelheid wilt, je waarschijnlijk ook een hogere Vcore in moet stellen, dan wordt je processor nog eens extra warm, naast dat verhogen van de snelheid zelf ook al voor temperatuurverhoging zorgt.

Wat je ook nog kunt proberen is het monteren (en kopen :( ) van een betere koeler.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik @1480 met een fully stressed temp van 48C :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Heb zelf een 1200@1470 retestabiel op k7t turbo limited edition van msi 10,5 * 140 en is 52 graden stressed.

Cooler is een tt mini copper orb.
Mischien moet je wel gewoon een betere cooling nemen??
Pagina: 1