Linux Mandrake Sound wil nie

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 16:15
Ik heb sinds een maand linux mandrake op me laptop staan (P3 866 128 Mb 10 Gb) en elke keer als ik mandrake boot wil het geluid niet.

Dan moet ik eerst aumix draaien, daarna sndconfig (die de eerste keer ALTIJD hangt), dan weer sndconfig en dan pas doet het geluid het. Slaat echt helemaal nergens op en ik heb geen idee hoe het komt.

Iemand ???

Thanx allready..

Verwijderd

ip of verkeerde porten van je soundcard had ik met mijn toshiba ook

• ZeroCode
ip? wat heeft het ip er nou mee te maken, sorry snap het even niet.

Maar enig idee hoe ik dat kan laten saven dan?

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Een conflict met je IRQ's misschien?
Ik weet niet hoeveel Linux-ervaring je hebt, maar draai je die sndconfig wel als root?

Ik heb zelf wel eens problemen met PCI-kaarten gehad die opgelost waren na de kaart in een ander PCI-slot te steken, misschien kan je dat proberen?

• ZeroCode
sndconfig kun je ALLEEN als root draaien en het veranderen van PCI slot zit er niet in lol, het is een laptop :-) lol....

Thanx anywayz

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Op vrijdag 01 maart 2002 00:37 schreef ZeroCode het volgende:
sndconfig kun je ALLEEN als root draaien en het veranderen van PCI slot zit er niet in lol, het is een laptop :-) lol....

Thanx anywayz
Zo, mogguh, voortaan ff m'n ogen openwrijven :)
Zo laat was het toch nog niet...

Verwijderd

Hmm niemand hier een oplossing voor .... is er niemand onder de slimme tweakers die dit weet?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Sjonny

Fratser

check je /etc/modules.conf en /etc/modules of het er wel goed instaat.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49
Wordt je soundcard wel goed ondersteund, mandrake heeft bij mij wel vaker problemen met geluidskaarten, als het niet andere dingen zijn.

|>

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Excusez-moi, maar het geluid doet het na het draaien van bepaalde config proggies wel, dus het geluid wordt ondersteund én de modules.conf klopt (waarschijnlijk, dat moet je nog even nalopen). Een IRQ probleem is het ook niet, want dan zou het geluid het sowieso niet doen. Ook niet na sndconfig.

Waar je nog naar zou kunnen kijken is of de /dev/dsp en / pf de /dev/mixer wel world writable zijn. Daar heb ik eens last van gehad.

Wat er blijkbaar gebeurt is dat een noodzakelijke instelling niet permanent opgeslagen wordt. Dat duidt m.i. op foute setting in het read/write gedeelte van óf config files óf /dev/dsp etc.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
misschien als je de /dev/dsp en de /dev/mixer de goede rechten geeft? :?
Pagina: 1