Toon posts:

Waarden in HTML invullen verkregen via scriptje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuse my n00bness :)

Ik moet voor mn werk iets eenvoudigs inelkaar zetten. Het gaat om een rapport dat via de anp website wordt verstuurd. Ik heb deze page lokaal gesaved en bewerkt zodat de standaard velden reeds ingevuld staan. Er hoeft slechts op verzenden gedrukt te worden. Ik wil echter graag iets maken dat de gebruiker bijv. vraagt om de datum, zodat deze datum vervolgens in de html page kan worden opgenomen, hetzelfde voor tijd en onderwerp etc. Wat is hier de eenvoudigste en simpelste oplossing voor? Ik ben geen l337 k0d3r dus graag in huis-tuin-en-keuken slang:)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gewoon een los veld erbij voor de datum die men moet invullen ?

desnoods een javascriptje dat controleerd of er iets instaat ? (zie developer.irt.org voor onsubmit-checks)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:40 schreef Grum_ het volgende:
gewoon een los veld erbij voor de datum die men moet invullen ?

desnoods een javascriptje dat controleerd of er iets instaat ? (zie developer.irt.org voor onsubmit-checks)
het lietsf een popupje voor elk veld dat moet worden ingevuld, waarna de pagina wordt opgebouwd..

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
alles kan maar voor javascript moet je in W&G /13 zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:42 schreef eRR_ het volgende:

[..]

het lietsf een popupje voor elk veld dat moet worden ingevuld, waarna de pagina wordt opgebouwd..
Heel simpel:
popup:
Wat is je naam?

henk

explorer opent, en toont: Hallo, Henk.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit hoort trouwens in W&G thuis, niet in P&W :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een voorbeeldje gevonden dat een variabele vraagt en weergeeft. probleem is alleen dat de variabele afgedrukt moet worden in een tekst veld (zo een als waar ik ditbericht in typ) Uiteraard geeft ie nu de platte code weer ipv de variabele. Hoe kan ik dit oplossen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je hoeft zelfs de gebruiker niet te vragen om de datum, zolang zijn lokale tijd maar juist is ingesteld kan je die direct via javascript opvragen:
code:
1
2
date = new Date()
dateText = date.toString()

met een beetje zoeken op internet (het genoemde irt.org, of javascript.internet.com) vindt je allerlei mogelijkheden met het Date object, of koop een javascript-boek

om een formelement een waarde toe te wijzen gebruik je zulk een code
code:
1
document.forms['NAME_van_je_FORM'].elements['NAME_van_je_INPUT'].value = "vul in je text"

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1