Een goede grap mag vrienden kosten.
Dat doet iedere ATA33/66/100 IDE controller. Bepaalde ATA133 IDE controllers kunnen standaard grotere schijven aan. Er zijn zelfs ook ATA100 controllers die na een BIOS update ook grotere schijven aankunnen (48bits LBA). Helaas valt de HPT366 ATA66 daar niet onder. Het maximum van de 32bits LBA indeling is trouwens 137GBOp donderdag 28 februari 2002 17:31 schreef tomatoman het volgende:
Ik heb ooit ergens gelezen dat de HighPoint controller zich boven 134 GB verslikt, maar kan dat nergens meer terugvinden.
120GB moet zeker wel lukken. Als je groter dan 137GB wil, dan zul je een extra PCI controller moeten nemen.
Thanks, dat is precies het artikel dat ik bedoelde. Dan weet ik het nu zeker, het is tijd om mijn bestelling te plaatsen
.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dit zat ik me nou ook al een tijdje af te vragen. By the way BalusC: je site is erg handig voor 'oude' BP6-gebruikers zoals ik...Op donderdag 28 februari 2002 18:57 schreef BalusC het volgende:
Dat doet iedere ATA33/66/100 IDE controller. Bepaalde ATA133 IDE controllers kunnen standaard grotere schijven aan. Er zijn zelfs ook ATA100 controllers die na een BIOS update ook grotere schijven aankunnen (48bits LBA). Helaas valt de HPT366 ATA66 daar niet onder. Het maximum van de 32bits LBA indeling is trouwens 137GB
120GB moet zeker wel lukken. Als je groter dan 137GB wil, dan zul je een extra PCI controller moeten nemen.
Op maandag 04 maart 2002 21:31 schreef Jake Blues het volgende:
[..]
Dit zat ik me nou ook al een tijdje af te vragen. By the way BalusC: je site is erg handig voor 'oude' BP6-gebruikers zoals ik...