Toon posts:

bijna ALLE gamez lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer... ik had een weekje geleden een topic geopend in SP.. en vertelde dat heel veel games gewoon
vastlopen

ik noem :

-Half life (cs)
-Unreal Tournament
-Baldur's Gate 2
-Re-volt

wat niet vastloopt :

-MOHAA
-Diablo 2
-serious sam (2)

specs

AMD athlon 1100mghz
464 Mbram
Geforce 2 mx 32mb (drivers 23.11)
Soundblaster Live Value
4in1 4.37 viatech (dit werd mij vorige keer aangeraden maar had dus uiteindelijk niet geholpen)

specs van oude pc

Pentium II 333 mghz
Geforce II 32mb (drivers 23.11)
Soundblaster 128bit

Nadat ik de 4in1 drivers had geinstalleerd deed hij het een tijdje weer zonder vastlopen... dit deed hij echter niet lang en begon eergister weer met het gezanik...

Zou het aan mijn hardware kunnen liggen?

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 16:35

Booth

¯¯¯¯¯¯

Hóé lopen ze vast? Ik heb nl. ook een GeForce2 en HL liep by my ook vast :( Heb em op een andere 3D mode gezet en hij deed het. UT kán ik nieteens normaal spelen dus dat weet ik niet. BG week ookniet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:11 schreef Booth het volgende:
Hóé lopen ze vast? Ik heb nl. ook een GeForce2 en HL liep by my ook vast :( Heb em op een andere 3D mode gezet en hij deed het. UT kán ik nieteens normaal spelen dus dat weet ik niet. BG week ookniet.
vooraf : ik heb de newste drivers

Ze hangen gewoon opeens... de muziek blijft doorgaan maar het beelt hangt... het spel zelf gaat niet door alleen de ingame muziek.. met Half life kan ik weer terug naar windows maar met UT krijg ik een blauw scherm en dan restart hij 2 sec. later

ik heb overgens niet gemeld dat ik Winxp heb.

Verwijderd

Je kunt es proberen om al je drivers te uninstallen (behalve de videokaart) en daarna alle kaarten uit je pc te halen (behalve de videokaart dus..) Dan opstarten en zien of de gamez nog steeds vastlopen...

Als ze dan niet vastlopen dan ligt het dus aan een van je kaarten..

Je kunt ook het geheugen es proberen te vervangen...

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:26 schreef Joeke99 het volgende:
Je kunt es proberen om al je drivers te uninstallen (behalve de videokaart) en daarna alle kaarten uit je pc te halen (behalve de videokaart dus..) Dan opstarten en zien of de gamez nog steeds vastlopen...

Als ze dan niet vastlopen dan ligt het dus aan een van je kaarten..

Je kunt ook het geheugen es proberen te vervangen...

succes :)
ook allemaal al gedaan behalve dan mijn processor en moederbord... :(

Verwijderd

probeer eens andere drivers...ik heb veel problemen gehad met videodrivers..alle detonators geprobeert tot ik wat had dat stabiel liep... :)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:45

Damian

Insane Obtrusion

Het lijkt erop alsof het allemaal OpenGL games zijn die swokken. daar ligt dus je probleem denk ik. Probeer half life eens in direct3d als het dan werkt, weet je het zeker.

hoe je het moet oplossen weet ik niet...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Beetje dubieuze hoeveelheid RAM? Stop er eens 2 banken in en probeer het dan eens

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

lopen ook legale spellen vast? of alleen de gecopied gamez? gezien de "z" aan het eind die duid op illegale spellen, probeer eens de legale versie.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
het enige wat ik nog kan bedenken is dat je proc te warm word.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 28 februari 2002 18:12 schreef Damian het volgende:
Het lijkt erop alsof het allemaal OpenGL games zijn die swokken. daar ligt dus je probleem denk ik. Probeer half life eens in direct3d als het dan werkt, weet je het zeker.

hoe je het moet oplossen weet ik niet...
Ik denk juist andersom ,met openGL heb je bijna nooit probs en met D3D zoveel.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik zeg probeer de 27.20 detonators als het aan opengl ligt heeft bij mij de nv4_disp.dll bug uit de wereld geholpen en nog eens meer punten in 3d mark 2001 gegeven dus dit zijn voor mij wonder drivers

Verwijderd

wat voor moederbord heb je?? > laatste bios van videokaart en mobo kan altijd helpen..

verder had ik hetzelfde probleem, maar zat het bij mij in een optie in de Asus bios (a7v > optimal of standard snelheid) die verder ondefinieerbaar was en duidelijk ook geen snelheidsverschil liet merken, behalve dan dat het spel wel langer dan 5 minuten (soms varieerend naar een 15 minuten) bleef draaien : ) .. ik denk dat dit de cas timing was

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb het met ongeveer dezelfde spellen, alleen krijg ik dan de opmerking "ongeldige bewerking uitgevoerd" terwijl hij de executable aan 't laden is. Volgens mij gebeurde 't steeds in Kernel32.dll
Diablo2 heeft het niet, ThaPlaya ook niet.
Verder elk spel en zelfs Windows MediaPlayer. (spellen die het hebben: UT, CS, NFS5, Fifa 2k2,
Ik draai (een originele) Win98 en dit is allemaal plots gekomen. Geen hardware veranderingen of nieuwe drivers. Gewoon ineens was het zo. Nadat ik m'n comp een keer een poos aan had laten staan wilde alles ineens weer wel, maar na de eerstvolgende reboot niet meer. Het enige wat ik af en toe veranderd heb in deze periode was de monitor die ik aangesloten had. Nu heb ik het met elke monitor. :?

Een echt groot probleem is het niet omdat ik toch al van plan was XP te gaan installeren, maar wel vaag!

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze eigenlijk gebruiken op mijn geforce mx/mx400 32mb ... wat bedoelen ze met winxp 64 bit?

Verwijderd

Topicstarter
en waar kan ik dus de beta 27.20 detonators halen?

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

nvidia ofzo (wild guess :D) :Z

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 19:47 schreef Malebolgia het volgende:
nvidia ofzo (wild guess :D) :Z
neej.. daar gaan ze (voor zover ik zie) nog niet hoger dan 23.11

Verwijderd

Als je fastwrite in de BIOS op enabled hebt staan zet die dan eens op disabled.
Ik had een GF2MX die meteen in windows vastliep als ik een spel wou spelen, ongeacht of het opengl of d3d was.
Fastwrite op disabled gezet en toen had ik nergens meer last van. :)

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
upgraden naar Prince of Persia, Ironman, Commandor Keen en Stunts :P

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:43 schreef ReV3rEnD het volgende:
en waar kan ik dus de beta 27.20 detonators halen?
Hier staat een link naar de laatste drivers http://tweakers.net/meuktracker/1717

Verwijderd

Re volt loopt bij mij ook steeds vast maar dat ligt aan xp want in 98 doet ie het gewoon

• Splatter
  • Laatst online: 26-11-2021
Klinkt mij bekend in de oren..
probeer deze eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 20:42 schreef Splatter het volgende:
Klinkt mij bekend in de oren..
probeer deze eens.
en dat is? behalve een reg entry?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik krijg het echt niet voor elkaar om 464 mb ram in een PC te krijgen. Verklaar u nader. B-)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
specs

AMD athlon 1100mghz
464 Mbram
Geforce 2 mx 32mb (drivers 23.11)
Soundblaster Live Value
4in1 4.37 viatech (dit werd mij vorige keer aangeraden maar had dus uiteindelijk niet geholpen)

Beetje typische hoeveelheid gehuegen niet?? Ik heb ff zitten rekenen, maar het zou beteken dat je minstens twee verschillende soorten geheugen stripjes in je pc hebt zitten. Alleen dit al kan zoveel problemen geven... |:(

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Zet AGP aperture size in het bios eens wat lager, doet soms wonderen.
Dus, geen 64 MB maar 32, 16 of zelfs 8 MB.

• Splatter
  • Laatst online: 26-11-2021
Op donderdag 28 februari 2002 21:52 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

Dat had ik er idd wel bij mogen vertellen.. ;)
Windows 2000 based computers may stop responding when you use an Accelerated Graphics Port (AGP) program with an AMD Athlon processor. This is due to the memory allocated by the video adapter driver becoming corrupted. This registry tweak will fix the problem.
werkt ook wel op xp denkik..

Verwijderd

jee man, welke OS, ik neem aan XP.
dan zijn je problemen heel normaal.
CS en Unreal T. zijn games die je ff moet tweaken in XP , dan lopen ze wel.

Verwijderd

ok een maat van mij had het ook , ook XP en installeerde de 12.41 WHQL voor 2k onder XP , werkt gewoon en gaf ook nog eens beste resultaten bij hem kwa snelheid , geen vastlopers en bsod's meer

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik word stapelgek van. Cs klapt gelijk terug naar windows of page fault non page error of zoiets of de infinite loop error.

Die reg entry werkt ook niet echt. opengl en d3d loopt vast.

Is de enige oplossing een dual boot sys?

Het vage is dat ik op Drome nergens last van had en uren achter elkaar speelde.

Life goes as it goes.

• t3q
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

dus gewoon ouwe drivers erop gepleurd?

Life goes as it goes.

• makje
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Ik had eenzelfde probleem met UT. Direkt aan het begin van de introvideo liep alles vast. Dit gebeurde alleen onder Win98, Win XP Professional NL draait wel perfect... Dit probleem manifesteerde zich bij mij ook vrij onverwacht. De enige verandering in mijn systeem was een nieuwe hardeschijf :? Had onder beide OS'en 23.11 drivers

9800x3d

Verwijderd

wat wel kan is 448 mb ram denk ik :?

edit DOH! ik moet een keer verder kijken dan mijn neus lang is

Verwijderd

Anders lezen jullie voortaan even de orginele posting en denken jullie even na ofzo.

Hint: geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 00:45 schreef Splatter het volgende:

[..]

Dat had ik er idd wel bij mogen vertellen.. ;)
[..]

werkt ook wel op xp denkik..
ok ik heb de reg ingevoerd en het heeft op geholpen:

nu loopt MOHAA ook vast

je wordt bedankt :) (ik neem aan dat je het niet zo bedoelde dus daarom de :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 01:02 schreef visch het volgende:
neej.... xp is wel goed.. op mijn oude systeem draaide het als een zonnetje.. maar toen ik de newe had (zie specs) ging het helemaal de mist in...

mijn duivelse, onwetende vrienden geven de schuld aan amd maar het lijkt me niet dat amd een proc. uitbrengt die bij de spellen om de 5 min. vastloopt...

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had ook constant het probleem dat de boel vastliep, zo'n beetje met elke 3D applicatie of game. Het ENIGE dat bij mij helpt is alle geheugen eruit halen behalve 1 reepje. Zodra ik er ook maar 1 reepje bij prop loopt de boel geheid vast! Het maakt niet uit in welke combinatie ik de reepjes erin steek, en ja; ik heb er heeeel veel geprobeert.

Dus nu maar 1 reepje van 256Mb en ALLES werkt!

O ja, ook ik heb XP met een VIA chipset mobo en een GeFarce kaart

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op vrijdag 01 maart 2002 01:02 schreef visch het volgende:
Een typisch voorbeeld van 'ik heb gehoord dat'.. Ik heb op Half Life en Re-volt na al die spellen op m'n pc gespeeld (Windows XP Pro) en mijn pc is nog nooit vastgelopen daardoor..

Probeer even 1 reepje geheugen, wie weet ligt het daaraan..

Installeer geen VIA 4in1 drivers zelf, probeer eerst met de XP bijgeleverde drivers te spelen, die werken in de meeste gevallen prima..

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 13:17 schreef josuf het volgende:

Hint: geheugen?
precies het geheugen die 464 mb klopt volgens mij niet
maar ja het zal wel

• smashnl
  • Laatst online: 11-06-2023
probleem komt bekent voor start windows een op in veilige modus en ga dan naar systeem eigenschappen.
Kijk dan hoeveel grafische kaarten er staan staan er meer dan is dat je probleem verwijder ze allemaal en start je komputer op nieuw op waarschijnlijk moet je dan nog een keer je drivers van nvidea installeren .
Als het goed is is je probleem verholpen.

yep it's me

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 15:28 schreef TripleM het volgende:

[..]

Een typisch voorbeeld van 'ik heb gehoord dat'.. Ik heb op Half Life en Re-volt na al die spellen op m'n pc gespeeld (Windows XP Pro) en mijn pc is nog nooit vastgelopen daardoor..

Probeer even 1 reepje geheugen, wie weet ligt het daaraan..

Installeer geen VIA 4in1 drivers zelf, probeer eerst met de XP bijgeleverde drivers te spelen, die werken in de meeste gevallen prima..
dat heb ik dus als eerst gedaan.. maar even later liep hij vast.. toen heb ik (zie eerste post) de 4in1 driverz geinstalleerd... die dus nix helpen :(
precies het geheugen die 464 mb klopt volgens mij niet
neej idd... het was 458 :)

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 12:25
64 + 128 + 256 = 448
448 * 1,024 = 458,752

Oke, dat is nu dus duidelijker :)
Maar heb je nu al geprobeerd om alleen met dat 256mb reepje te spelen?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 16:19 schreef Red Baron het volgende:
64 + 128 + 256 = 448
448 * 1,024 = 458,752

Oke, dat is nu dus duidelijker :)
Maar heb je nu al geprobeerd om alleen met dat 256mb reepje te spelen?
neej... kheb wel die 27.51 drivers van nvidia (duh) erop gezet... hij schijnt nu niet meer vast te lopen.. maar datzelfde had ik eerst ook met de 4in1 viatech.. hij deed het een tijdje en even later begon de ellende weer... ik houd jullie op de hoogte :)

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 12:25
Hopelijk werkt het nu dan. :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Je zou ook even dxdiag kunnen draaien, kijken of directx wel blij is :) Dat zou het ook kunnen zijn.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 17:18 schreef Red Baron het volgende:
Hopelijk werkt het nu dan. :)
anders ga ik jullie weer lastigvallen >:)

Verwijderd

Misschien zit er een brakke geheugenmodule tussen,begin eens met 1 module tegelijk net zo lang tot ie het goed doet, of niet!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 17:12

Yucko

One clown to rule them all !

Op donderdag 28 februari 2002 19:31 schreef ReV3rEnD het volgende:
Kan ik deze eigenlijk gebruiken op mijn geforce mx/mx400 32mb ... wat bedoelen ze met winxp 64 bit?
winxp 64 bit kun je helemaal niet draaien |:( Hoezo? heb je die erop geinstalleerd dan? Lijkt me nl. onmogelijk.

Btw, het kan zijn dat ik erover heen gelezen heb, maar wat voor moederbord heb je eigenlijk, want dat heb ik niet echt kunnen achterhalen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 17:25 schreef JaJoah het volgende:

[..]

winxp 64 bit kun je helemaal niet draaien |:( Hoezo? heb je die erop geinstalleerd dan? Lijkt me nl. onmogelijk.

Btw, het kan zijn dat ik erover heen gelezen heb, maar wat voor moederbord heb je eigenlijk, want dat heb ik niet echt kunnen achterhalen.
viatech (met 4in1 driverz)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het inmiddels weer.. ik heb de 27.51 driverz geinstalled en hij loopt nu op geeneen game meer vast.... ik hoop dat hij het blijft doen :)

Verwijderd

Ik heb geregeld (in win2k, en ik geloof ook soms in winXP) dat de spellen hangen, zoals jij zegt, (muziek gaat door, beeld licht vast). Maar probeer er eens een poos op te wachten. Bij mij gaat het spel dan door binnen 30 seconden.
(Ik heb wel een heel ander systeem: p3 450, viper 550 = TNT1)

edit:
Oh, dan ben ik wat laat

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Drivers van Nvidea of andere proberen. Helpt wel eens

"Is your mother proud of you ?"

• eL_Jee
  • Laatst online: 14-04 09:53
Probeer patience eens, als ook dat vastloopt zou ik windows opnieuw installeren... :P

• bdl
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Volgende instellingen even nalopen en alle problemen zijn opgelost

Video BIOS Shadow :Uit
Video MEMORY Shadow:Uit
VGA Write Combining :Aan
Video Capture Size :USWC
AGP Aperture Size:1/2 van vga kaart (16mb)
Bij VGA software V-Sync uitzetten - bij negatief resultaat weer aan

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 21:28 schreef eL_Jee het volgende:
Probeer patience eens, als ook dat vastloopt zou ik windows opnieuw installeren... :P
dat heb ik geloof ik 12 keer gedaan sinds ik newe systeem had :D maar hij doet het nu weer :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op donderdag 28 februari 2002 21:52 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

een reg file voor windows 2000.
lost hoop crash problemen op...

heb je trouwens al een bios update geprobeerd?
of bv agp op 2x zetten ipv 4x?

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Bij mij werkt alleen HL niet goed. Ik draai in Opengl. Hij geeft "random" een windows fout aan. Alle andere spellen werken wel gewoon. :)

Verwijderd

ja, gewoon niet luisteren he?

wat ik zei , is gewoon waar en ik heb daar veel ervaring mee.
search... naar problemen met UT en CS en vindt je van alles, zijn oude(re) games die wat prob's met XP hebben.
en die gast die mij afzeek....toevallig heb jij geluk nerd.
XP heeft net als andere OSen typische problemen, die op de ene PC wel en de ander niet optreden.
er zijn met CS bijvoorbeeld wel een stuk of 4 probelemen bekend, maar heb er echt geen zin in om dat uit te zoeken meer, heb dat al gedaan en gaat goed nu.

en idd, check eerst hardware, via 4 in 1, drivers etc, maar ik neem aan dat ie dat wel gedaan zou hebben.
Pagina: 1