Toon posts:

Minimale CPU voor CDRW fikker ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb search gebruikt, maar wordt daarmee niet veel wijzer.

Een kennis van me wil een Lite-on 24x10x40 in een P-II 300 hangen. Nu vroeg ik me af of dat wel goed gaat. Is die proc. niet te langzaam voor zo'n apparaat :?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Een 10MHz processor zou 't volgens mij wel kunnen doen. Nero heeft in elk geval na het branden van 1 cd slechts een paar seconden CPU-tijd verbruikt@P3-800. En dan heb ik het over bijna 4 minuten branden met ook een 24x writer.

Zolang je maar DMA modus gebruikt :)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik heb nog CD's gebrand op een oude Pentium 200, dus ik neem aan dat het op een Pentium II 300 ook wel moet lukken. Alleen brandde ik de CD's op 2x, misschien dat 24x dan weer te snel is. Op een lagere speed zou het in ieder geval moeten lukken.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een PII/300 kan makkelijk 3.6MB/sec verstouwen hoor.
Lukt met een P166 ook nog wel ;)

Verwijderd

lukt zeker, ken gasten hebben branders in hun p75, dus dat moet no prob zijn...

Verwijderd

Heb het zelf ook gehad op een pentium 200mmx en het werkte (moest alleen wel zorgen dat er nix op de 8ergrond liep)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zet wel DMA aan op dat ding, anders trekt ie het nooit. Heb het zelf ondervonden in Linux met audiocd's en mn Lite-on 16102B in PIO4 mode :(

Afgelopen week heb ik ook zo'n 16102B in een Cel300A met 32MB SDRAM en een overvolle Seagate 5400RPM 4GB harddisk ingebouwd. Audio gaat op 12X gewoon perfect met een volle buffer, op 16X lukt dat niet en grijpt BP ongeveer 5x in :(

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Op mijn werk gebruiken we een P166MMX als brandsysteem. Maar goed, onze brander is ook maar een 4x brander. Wel zonder burnproof, maar als je alle achtergrondzooi uit zet gaat het prima. Hij brand alleen onderzetters als we de screensaver vergeten uit te zetten :+.

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !
Pagina: 1