Hoe maak ik "html" frames met visual basic

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
[achtergrondinfo]
Om te beginnen wil ik ff-tjes zeggen dat visual basic heeeeeel erg zuigt. Ik werk veel liever met Borland delphi of visual C++ of welke ontwikkel omgeving dan ook.
maar mijn stagebedrijf heeft graag dat ik het in vb doe dus waarom ook niet.
[/achtergrond info]

De bedoeling is dat ik dus een soort framestruktuur bouw die we ook kennen van internet (links een frame met knoppen, rechts komt het resultaat van de klikjes op die knoppen)

Hiervoor moet ik dus subforms in een hoofdform kunnen laden. aangezien ik niet weet of daar een ocx/active x control, enz voor is (je kunt niet gelijk alle controls zien, microsoft heeft ze verstopt) zou ik niet weten hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Nu had ik op Planet sourcecode een mooie gevonden maar het bleek onmogelijk om vanuit de mainform, elementen of subroutines aan te roepen in de subform. hoevaak ik ook op de knop heb gejast het lukt gewoon niet.

Moet ik nu toch nog assembler gaan leren om active xjes te schrijven om die te implementeren in visual basic? of bestaat er een makkelijkere oplossing?

Bert.

too fly for a white guy

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

mulder

ik spuug op het trottoir

Hoe doe je het in C++ of Delphi?

Edit:
Ik lees je bericht nog eens door, volgens mij weet je eigenlijk helemaal niet waar je het over hebt of wel?

oogjes open, snaveltjes dicht

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
jojo don facundo frodo
In de telefoongids staan veel telefoon nummers.
In Visual Basic natuurlijk.
Ik wil forms in een form.
Wat snap je niet??

too fly for a white guy

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=397053/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.