Ik zit hier achter een netwerkje, en wil berichten ook buiten het netwerk kunnen versturen (kan dat?). Maar, moet ik uiteraard wel poorten instellen denk ik...
die maakt gebruik van de netbios poortjes, en die wil je denk ik niet open hebben naar buiten,
A wise man's life is based around fuck you
handig antwoord, echter hier totaal niet van toepassing,Op donderdag 28 februari 2002 17:43 schreef betweter het volgende:
messenger, icq... ed
of mailen hehe
eerst denken, dan posten...
Verwijderd
Zoals zwelgje al aangeeft gaat dat via dezelfde poorten als bv. ook windows file- en priter sharing.
Die wil je dus niet beschikbaar hebben voor internet.
Daar komt ook nog iets anders bij kijken; de meeste providers blokkeren dit verkeer nl.
Als het echt over een specifiek iemand gaat dan zou je nog een VPN op kunnen zetten (of een andersoortige tunnel) en het daar over leiden.
Voor de rest ICQ etc, een opmerking die imo WEL on topic is hier.
Die wil je dus niet beschikbaar hebben voor internet.
Daar komt ook nog iets anders bij kijken; de meeste providers blokkeren dit verkeer nl.
Als het echt over een specifiek iemand gaat dan zou je nog een VPN op kunnen zetten (of een andersoortige tunnel) en het daar over leiden.
Voor de rest ICQ etc, een opmerking die imo WEL on topic is hier.
Verwijderd
Net send gebruiken zal niet meevallen omdat die gebruikt maakt van netbui en dat is geen routeble protocol
onzin, die werkt ook netjes met ip only,Op donderdag 28 februari 2002 20:17 schreef yustmenl het volgende:
Net send gebruiken zal niet meevallen omdat die gebruikt maakt van netbui en dat is geen routeble protocol
hij maakt gebruik van de 'netbios' interface, das heel wat anders als het 'netbeui' protocol..
Pagina: 1