[Novell 6] 2 locaties, NDS mirroren

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
OK, wij gaan hier naar twee locaties toe (locatie 1: +/- 125 users ==== locatie 2: +/- 30 users). Nu willen we hiervoor Novell 6 voor gaan gebruiken met één centrale NDS. Er is hiervoor al een VPN verbinding voor beschikbaar over Kennisnet. Er staat natuurlijk wel een aparte fileserver op locatie 2, de VPN is alleen maar bedoelt voor NDS verkeer.

Wat mij alleen beter lijkt, zeker rekening houdend met uitvallende verbindingen (Kennisnet :X) is om op locatie 2 een tweede NDS neer te zetten en die automatisch laten mirroren met locatie 1. Op het moment dat de verbinding wegvalt kunnen de gebruikers dus op beide locaties doorwerken en is alleen beheer op locatie 2 dus niet meer mogelijk, maar dat is geen ramp.

Mijn vraag is dus:

Is dat 1 mogelijk, en hoe zou ik dat dan het beste kunnen aanpakken?

Verwijderd

Uhm maak van server twee gewoon een replica aan. En laat daar dus een copie van de master draaien. (read/write replica van de root).

En maak voor beide vestigingen een OU aan.

suc6
/edit
voor meer info stuur dan effe een mailtje
creative@real-dutch.net

/ end edit

Verwijderd

Dit kan ook heel goed met 3rd party software, bv. met ArcServe, welke je waarsch. toch al hebt voor het draaien van backups..

• Steven
Op donderdag 28 februari 2002 17:23 schreef hezik het volgende:
Dit kan ook heel goed met 3rd party software, bv. met ArcServe, welke je waarsch. toch al hebt voor het draaien van backups..
Maar ArcServe zal niet on the fly de NDS bijwerken, en dat is toch wel de bedoeling.

• Steven
Op donderdag 28 februari 2002 16:49 schreef -Creative- het volgende:
Uhm maak van server twee gewoon een replica aan. En laat daar dus een copie van de master draaien. (read/write replica van de root).

En maak voor beide vestigingen een OU aan.

suc6
/edit
voor meer info stuur dan effe een mailtje
creative@real-dutch.net

/ end edit
ok, you've got mail op jouw verzoek. Ik post de resultaten ervan in dit topic.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Hmmz, wij doen ongeveer hetzelfde met Netware 5.1.
1 lokatie 3000 leerlingen de andere ongeveer 200. We plaatsen eerst alles op één lokatie in een tree, met daarop een replica op de eerste 3 servers, waarvan 1 op de andere lokatie komt te staan. We hebben er nu als test een linux router tussen staan, en werkt perfect. Afgelopen week geprobeerd te testen over het wan, maar door andere problemen is dat niet gelukt, maar ik ga er van uit dat dit werkt. Mocht je vragen hebben over de uitwerking:

magician@xs4all.nl

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Je kan in idergeval het programma iFolder gebruiken(is bij NetWare 6 standaard) die synchronyseerd zodra er een verandering is.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 18:39 schreef Taxidriver het volgende:
Je kan in idergeval het programma iFolder gebruiken(is bij NetWare 6 standaard) die synchronyseerd zodra er een verandering is.
:?

Het gaat helemaal niet over bestanden. Hij wil gewoon NDS repliceren. Daar is geen enkel programma voor nodig.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
maak een logische scheiding dmv 2 OU's

partitioneer: maak een NDS partitie per lokatie

per partitie:

master replica op de eigen locatie

read/write op de andere locatie

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Riep ik geloof ik al een keer :P

• Steven
Ik ben er (dankzij o.a. DGTL_Magician) er voor een gedeelte uit gekomen. Maar ook de andere mensen erg bedankt voor het posten :).

edit: Sorry, twee nicks door elkaar gehaald...

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op donderdag 28 februari 2002 20:35 schreef Steven het volgende:
Ik ben er (dankzij o.a. DGTL Magician) er voor een gedeelte uit gekomen. Maar ook de andere mensen erg bedankt voor het posten :).
Dank...

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1