Ik heb het volgende probleem. Door ruimtegebrek op het bureau wil ik graag een monitor delen voor twee pc's. Nu weet ik dat dat mogelijk is met een monitor van iliyama. Alleen dat was een 22 inch crt. Weet iemand of er tft schermen zijn (betaalbaar) met die functie??? Of is er een soorte met "switch box" te koop die dat ook kan regelen..???
Dat heet KVM-switch (keyboard-video-mouse)
Bij flectiondirect.com vanaf € 31,- (reconditioned)
zie de pricewatch
Bij flectiondirect.com vanaf € 31,- (reconditioned)
zie de pricewatch
switchen zijn er genoeg te koop.. zowel complete waarbij je ook je keyboard en muis kunt switchen (zowel electronisch als analoog), maar ook gewoon simpele monitor switches (analoge kastjes).
De analoge kastjes zijn overigens het goedkoopst! Maar pas wel op dat die dingen soms schaduwen in het beeld kunnen veroorzaken!
De analoge kastjes zijn overigens het goedkoopst! Maar pas wel op dat die dingen soms schaduwen in het beeld kunnen veroorzaken!
Sony heeft een paar monitoren gehad met 2 ingangen en een klein switchje aan de voorkant, deed het perfect, het model wat ik gezien heb was een 17" flatron monitor.
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Ik weet dat de iiyama vmp 451 ook 2 ingangen heeft, de opvolgers zullen dat ook wel hebben denk ik dan.
Je zoekt echter een TFT met die ingangen, of die bestaan weet ik niet. Ik zou eerder kijken naar een switch inderdaad.
Succes ermee
Je zoekt echter een TFT met die ingangen, of die bestaan weet ik niet. Ik zou eerder kijken naar een switch inderdaad.
Succes ermee
Verwijderd
Mijn Dan Triniton 17 inch heeft een D-sub (15-polige VGA) aansluiting én een BNC aansluiting. Met een schakelaartje aan de voorkant kan ik switchen tussen de 2 verschillende aansluitingen. Met een VGA-switch (met keyboard en mouse is onverstandig vanwege de 5 V puls) kon ik daarnaast ook nog 4 pc's op de d-sub-aansluiting switchen!!!
Advies: zoek een monitor met VGA é BNC aansluiting!!!
Advies: zoek een monitor met VGA é BNC aansluiting!!!
edit:
Bij tft heb je een d-sub én DVI-aansluiting nodig!
Bij tft heb je een d-sub én DVI-aansluiting nodig!
Verwijderd
Goedkoopste is een KVM switch, werkt perfect. Idd FlectionDirect.nl is het goedkoopst (Hier werk ik voor als sys.admin)
Pagina: 1