Quark Xpress document omzetten naar ...

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12 10:50

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik weet niet of het ik in het juiste forum ben, want ik zie nog niet direct een manier om dit te doen. Het heeft namelijk ook misschien wel te maken met scripting, programeren en dergelijke.

Wat de bedoeling is:

We zijn een firma die schoolboeken maken, nu is ons gevraagd of er een mogelijkheid is die schoolboeken om te zetten naar een formaat (kweet niet wat) zodanig dat deze onafhankelijk kunnen gebruikt worden door leerlingen op een computer.

Deze schoolboeken zijn opgemaakt in Quark Xpress.
Dit zijn geen normale schoolboeken maar boeken voor leerlingen met problemen van dyslexie.

De bedoeling is dat het Quark Xpress bestand omgezet wordt zodanig dat die leerlingen dit op het laptop kunnen draaien, en de opmaak behouden blijft van het boek.

Ook moeten ze antwoorden kunnen invullen op vragen in dat boek. Dus ipv schrijven in het boeken, tikken ze het in het digitale beeld van het boek.

Dus op de één of andere manier moeten er invulvelden voorzien zijn in het boek, en de antwoorden moeten dus meebewaard worden bij het afsluiten.

Is er iemand hier, de enig idee heeft hoe dit op te lossen ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12 20:43

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Als je je quark document om kan zetten naar Word ofzo lijkt het me niet zo moeilijk om die invulvelden te maken. Gewoon een paar entertjes na iedere vraag en klaar :)

Nu ook met Flickr account

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-12 20:30
PDF.......
Of eigenlijk, Adobe Acrobat.
Acrobat (niet de reader) aanschaffen, vanuit Quark printen naar Acrobat Distiller. De complete opmaak van het Quark bestand blijft dan overeind, zonder dat Quark nodig is. Bijkomend voordeel: je kunt op praktisch alle besturingssystemen Acrobat draaien. Naderhand kunnen formulieren worden gemaakt in Acrobat zelf. Of de inhoud van ingevulde formulieren opgeslagen kunnen worden in het bestand zelf durf ik niet te zeggen.
Wat in ieder geval wel mogelijk is, is dat de formulieren via http gepost worden, zodat de antwoorden online verwerkt kunnen worden. Helaas moeten die leerlingen dan wel online zijn.

• CBA

CBA

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 20:49 schreef Marcel het volgende:
PDF.......
Of eigenlijk, Adobe Acrobat.
Acrobat (niet de reader) aanschaffen, vanuit Quark printen naar Acrobat Distiller. De complete opmaak van het Quark bestand blijft dan overeind, zonder dat Quark nodig is. Bijkomend voordeel: je kunt op praktisch alle besturingssystemen Acrobat draaien. Naderhand kunnen formulieren worden gemaakt in Acrobat zelf. Of de inhoud van ingevulde formulieren opgeslagen kunnen worden in het bestand zelf durf ik niet te zeggen.
Wat in ieder geval wel mogelijk is, is dat de formulieren via http gepost worden, zodat de antwoorden online verwerkt kunnen worden. Helaas moeten die leerlingen dan wel online zijn.
Ik ken de werking van Quark Xpress en Acrobat we zijn hier trouwens in gespecialliseerd in onze PDF workflow ...

Op PDF niveau is het misschien wel te doen, helaas is het niet de bedoeling dat ze extra licensies moeten kopen voor de volledige acrobat versie voor op de laptops.

Is er geen plugin voor acrobat of een module die dit aankan ?

Verwijderd

Is HTML geen optie?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Op vrijdag 01 maart 2002 11:23 schreef CBA het volgende:

[..]
jawel, iets van CrackerJack (niet de key-cracker)zou moeten werken, maar ik weet niet of die wat jij wil ook ondersteunt, maar er zijn meer van dat soort plugins. ik begrijp dat je op de DTP zit? dan heb je vast de "PrePress" 2 of 3 nummers terug stonden er een aantal in die goed werken.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-12 20:30
Op vrijdag 01 maart 2002 12:54 schreef Lute het volgende:
Is HTML geen optie?
Euh, de opmaak moest toch behouden blijven? Dan is html geen optie.
Op PDF niveau is het misschien wel te doen, helaas is het niet de bedoeling dat ze extra licensies moeten kopen voor de volledige acrobat versie voor op de laptops.
Voor die formulieren op zich is dat ook niet nodig; kan gewoon met de reader. Opslaan kan dan niet, maar de forms posten wel. Zit je alleen nog steeds met de verbinding naar buiten.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 11:23 schreef CBA het volgende:
Als je een plugin voor Acrobat zoekt heb je natuurlijk Acrobat ook nodig...dus blijft het probleem van de licenties. Als je Acrobat Reader bedoelt : vergeet het dan maar, want alhoewel het technisch perfect kan, verbiedt Adobe het gewoon dat je - met uitzondering van preference files - ook maar 1 file schrijft als plugin ! En wij kunnen het weten, want we ontwikkelen heel wat PDF tools. Dus het opslaan van hun antwoorden zou niet kunnen, tenzij in de volledige (licenties kostende) Acrobat...

En mocht je plugins voor Acrobat zoeken, kun je misschien ff hier iets vinden : www.enfocus.com

Hope this helps...

• CBA

CBA

Topicstarter
Ik ga het dus volledig in PDF doen, met de forms en dergelijke is het helemaal te doen.

Helaas moeten ze wel een software paket aanschaffen om dit toe te kunnen passen, dit is niet de volledige acrobat, dit zou wat te duur zijn om op alle laptops te plaatsen.

Acrobat Approval is hiervoor ideaal, paket kost 40$ wat vrij goed meevalt en hierbij kunnen de forms en de data binnen de forms gemakkelijk meebewaard worden in de PDF.

Pagina: 1