Toon posts:

[Javascript] blur, maar dan anders.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een manier om met Javascript een window te minimalizeren. Na lang zoeken helemaal blij met de window.blur opdracht, maar die gooit je venster alleen maar achter de andere vensters.

Als ie dat kan, moet het met Javascript toch ook wel mogelijk zijn te minimalizeren, maar nee hoor, helemaal geen info over kunnen vinden.

Iemand enig idee hoe je dit kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/88280

Geeft aan dat het voor netscape wel kan, maar geeft geen oplossing voor IE.

Verwijderd

Waarom zou je een window willen minimaliseren? Als ik dat wil dan kan ik op zo'n knopje op mijn window klikken. Verder heb ik een uitermate grote hekel aan JavaScripts die denken dat ze wel voor mij een window mogen Openen/Maximaliseren/Verplaatsen/Sluiten/Minimaliseren.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
begint een beetje een standaardantwoord op irri scriptjes te worden hè? :)

Deze code werkt, maar vast niet crossbrowser. Gewoon een auto maximize aanpassen. Kan ik zelfs zonder javascript ervaring |:(...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="JavaScript1.2">
<!--
top.window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
top.window.resizeTo(0,0);
}
//-->
</script>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Echt minimizen in de zin van: naar de taakbalk verwijzen kan gewoonweg niet.
Alle voorbeelden die genoemd zijn resizen de window gewoon zo klein mogelijk - iets wat volgens mij beperkingen heeft, want met window.open lukt het me bijvoorbeeld niet om een window kleiner dan zeg maar 90x90 te krijgen (IE).
In combinatie met blur en onFocus weer een resize naar de oorspronkelijke grootte geeft echter misschien wel iet wat op het juiste effect lijkt...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wil ik minimizen?

Ik wil minimizen ondat ik een printopdracht geef in een venster, die opdracht mag ik niet meteen closen, dan stopt mijn printer met printen, dus wil ik het schermpje minimizen, dan kunnen ze als ze willen ook nog de status zien door het scherm weer groot te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:56 schreef Blaise het volgende:
begint een beetje een standaardantwoord op irri scriptjes te worden hè? :)

Deze code werkt, maar vast niet crossbrowser. Gewoon een auto maximize aanpassen. Kan ik zelfs zonder javascript ervaring |:(...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script language="JavaScript1.2">
<!--
top.window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
top.window.resizeTo(0,0);
}
//-->
</script>
Helaas, ik krijg een heeel klein window, maar is niet minimized :'( In IE kan een venster volgens mij gewoon niet kleiner dan 100 x 100. Denk dat ik me daar maar bij moet neerleggen :(

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kan ook de 'root' van het probleem anders aan pakken. Is ook wel zo user-friendly.. (Een van de interactie regeltjes is toch wel de gebruiker INFORMEREN van wat er gebeurt, ipv op de achtergrond van alles laten gebeuren.)

Dus na het printen plak je een melding in je printscherm:

"Bezig met afdrukken, sluit dit venster niet totdat het afdrukken voltooid is".

Of iets dergelijks.. TADA! 2 vliegen in 1 klap

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 09:42 schreef Bosmonster het volgende:
Je kan ook de 'root' van het probleem anders aan pakken. Is ook wel zo user-friendly.. (Een van de interactie regeltjes is toch wel de gebruiker INFORMEREN van wat er gebeurt, ipv op de achtergrond van alles laten gebeuren.)

Dus na het printen plak je een melding in je printscherm:

"Bezig met afdrukken, sluit dit venster niet totdat het afdrukken voltooid is".

Of iets dergelijks.. TADA! 2 vliegen in 1 klap
Hebben we ook, ze krijgen:

"Bezig met afdrukken, dit venster sluit automatisch na x seconden".

We willen namelijk niet dat dat venster eeuwig openblijft, dan heb je weer van die 10000en schermpjes open. Maar de print melding is voor de gebruiker niet echt zinnig, dus willen we hem minimalizeren, en dat lukt dus niet...

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Bij iedere print opdracht kun je indien het print-venster al bestaat, dit scherm hergebruiken. Na X-aantal seconden sluiten is ook niet zo handig. Als het veel afbeeldingen betreft en een netwerkprinten ben je misschien niet in een paar seconden klaar.. daarom moet je dat de gebruiker laten regelen, of gebruik maken van de juiste events.

dus tenzij heel je website uit popups bestaat valt het met al die schermen wel mee..

Verwijderd

Topicstarter
Okee, maar het punt blijft dus dat:

A Minimalizeren van een window in javascript niet mogelijk is.

B Niemand weet hoe een window minimalizeren in javascript mogelijk is.

In elk geval bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1