Toon posts:

probleem met Aopen H600A kast (voeding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de aopen h600a kast ontvangen, dus ik zet mijn mobo, hdd, dvd etc over in die kast.

na alles aangesloten te hebben wil ik booten en dan start het probleem: het lijkt alsof de stroom steeds weg valt; wat als resultaat steeds reboots geeft. ik ben alle stekkertjes langs gelopen, heb ze nog eens aangedrukt enz. maar geen resultaat.

ik heb toen mijn oude voeding (250 watt) in die aopen kast gezet en de nieuwe aopen voeding (300w) eruit gehaald.

resultaat: systeem draait als een zonnetje.

ik snap hier niets van :?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Lijkt me vrij duidelijk dan :)
Kast terugsturen...

Het zou niet moeten mogen natuurlijk, maar het kan voorkomen...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Dus de bijgeleverde 300 watt voeding levert het probleem op. Misschien moet je dan eens gaan kijken naar hoeveel stroom er wordt getroken. Misschien verbruik je wel teveel stroom uit een stopcontact.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 16:03 schreef Rave17 het volgende:
Dus de bijgeleverde 300 watt voeding levert het probleem op. Misschien moet je dan eens gaan kijken naar hoeveel stroom er wordt getroken. Misschien verbruik je wel teveel stroom uit een stopcontact.
dus ik moet de kast ff ansluiten op een leeg stopcontact en dan weer proberen.

ga ik ff doen

BRB

Verwijderd

Ik vindt het ook maar een brakke voeding.

Verwijderd

Topicstarter
OK ik zit hier dus in de veilige modus met netwerk ondersteuning :P

de pc start wel op helemaal (met de aopen voeding) alleen als ik in ''normal mode'' boot blijft xp bij het opstarten bij dat kleine blauwe balkje vastzitten. heel vaag.

Ik heb de pc + monitor nu op een apart stop contact zitten en dat werkt wel.

maar waarom ik nou nog niet normaal kan booten.... :?

Verwijderd

Topicstarter
ok na een bios reset heb ik nogsteeds het probleem dat niet normaal wilt booten.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog iedeeen :?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
draai je Windows XP?

Verwijderd

Topicstarter
ja, en ik heb precies hetzelfde probleem als ik ijn pc te ver overklock, alleen is mijn pc nu niet overklocked... maar draait ie gewoon op 100 Mhz FSB. dus ik snap niet waarom ie niet ''doorstart''.

Verwijderd

Probleem zit em in de voeding , effe contact opnemen met je leverancier en dan voeding vervangen.

De standaard 300 Watt voeding (Aopen) is op zich niet slecht , zolang je niet teveel gaat OCen. Echter wat hij bij jou doet klopt niet .

P.s tis wel handig in deze gevallen om je configuratie effe te vermelden :) .

P.s 2 wel een fijne kast , ben er best tevreden mee , kun je lekker modden *D .

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Op donderdag 28 februari 2002 17:26 schreef 2Bad het volgende:
Probleem zit em in de voeding , effe contact opnemen met je leverancier en dan voeding vervangen.

De standaard 300 Watt voeding (Aopen) is op zich niet slecht , zolang je niet teveel gaat OCen. Echter wat hij bij jou doet klopt niet .

P.s tis wel handig in deze gevallen om je configuratie effe te vermelden :) .
inderdaad. misschien was die voeding niet sterk genoeg voor jouw config.

Maar denk dat ie gewoon DOA is.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
>> [forum=6].
En wat moest dat in OCM? :D

Verwijderd

Topicstarter
ok config=

P II 350 @ 350
192 MBRAM @ 100 mhz
MOBO msi MS-6147
toshiba SD-M1612 DVD speler
Aopen 3212A brander
Geforce 2 mx 400 PCI
SBLive!
en een netwerkkaartje

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:27 schreef maartenb het volgende:

[..]

inderdaad. misschien was die voeding niet sterk genoeg voor jouw config.

Maar denk dat ie gewoon DOA is.
DOA :?

o, en mijn oude voeding was 250 watt en die kon het ook aan. de nieuwe aopen voeding is 300 watt.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 28 februari 2002 17:31 schreef Jos_The_Boss het volgende:

[..]

DOA :?

o, en mijn oude voeding was 250 watt en die kon het ook aan. de nieuwe aopen voeding is 300 watt.
DOA=Dead on arrival.

Ik denk dat dus ook, hij is gewoon kapoet...

Zoals ik eerder al zei, ik zou hem terugsturen als ik jou was, en niet langer ermee klooien. Zometeen maak je je hardware nog stuk ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me systeem geformatteerd hij draait nu goed. ik heb nog niet ge-reboot, maar dat doe ik zo wel als ik xp een beetje ingesteld heb enz..

volgens mij lag het ook aan XP want hij doet het nu prima geen stroom storingen ed tijdens de installatie

Verwijderd

Topicstarter
krijg nou wat... nu heb ik dus me pc op het zelfde stopcontact aangesloten alleen nu met een verleng snoer er tussen en mijn fps 1600 aangsloten. blijft ie weer hangen op dat zelfde punt bij het opstarten.

wie helpt?

edit: ik wordt echt gek nu doet ie het nl wel na een reboot
Pagina: 1