Welk Socket A bordje met sound,vga & lan onboard ?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik ben opzoek naar een simpel bordje met de volgende eisen:

Athlon XP (266 mhz bus dus).
VGA Onboard. (liefst vergelijkbaar met min. TNT2/MX200)
Lan onboard.
Sound onboard.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar de PcChips MB841LR kunnen vinden die dit allemaal heeft, opzich lijkt me dit wel een OK bordje maar er is zo weinig over te vinden :(

Dus een link naar review van dit bordje zou ik fijn vinden *D

En mocht er iemand zijn die nog een ander alternatief van een all in bordje heeft dan zijn deze altijd welkom.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nVidia heeft sinds kort de nForce moederbordenreeks. Daar zit ook alles in wat je wilt, en je kan zelfs voor een MX400 onboard kiezen :)

edit:
of er ook lan opzit weet ik eigenlijk niet 100% zeker :{

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
Dat zijn idd wel aardige bordjes alleen eigenlijk zoek ik een all in oplossing (dus mobo proc, vga enz) voor max 200 euro en dat lukt helaas niet met een Nforce bordje :(

• budi
  • Laatst online: 21-08 16:59
Neem anders gewoon zo'n Eagletec (of ander merk) met een SiS730S chipset erop, daar zit alles ingebakken:
-VGA
-LAN
-AC97 Sound&Modem

meestal wel te vinden voor een Eurotje of 120, misschien wel minder zelfs.

Edit: Oh ik las je post niet helemaal goed, dat moederbord wat je noemde is volgens mij hetzelfde als wat ik noem.

Ik kan je wel vertellen, ik heb zelf zo'n ding, dat de VGA performance niet zo boeiend is. Wel zit er een AGP slot op waar je eventueel een GeForce2MX in kan zetten mocht je het te langzaam vinden.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ECS K75SA-LAN

Zie de search van Tweakers.net voor reviews.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
ECS K7S5A presteert een stukkie beter dan dat PC CHIPS bordje, maar dan heb je geen onboard video, wat de poster wel graag wou.

Bij www.gistron.com heb je voor minder dan 100 euro al zo'n PC CHIPS M810 bordje, heb 3 bij een bedrijf neergezet en nog steeds is het aantal klachten lager dan die bij een HP Brio met Pentium III (0 was toch minder dan 20 :? )

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op donderdag 28 februari 2002 17:44 schreef _JGC_ het volgende:
...
heb 3 bij een bedrijf neergezet en nog steeds is het aantal klachten lager dan die bij een HP Brio met Pentium III (0 was toch minder dan 20 :? )
zo te zien waren de eisen ook lager :?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Eisen waren niet lager, als HP kiest voor een VIA ProSavage bordje met een passief gekoelde P3 866, vind ik die keuze toch slechter dan een actief gekoelde Duron 800 met een PC CHIPS SiS730S bordje. Let wel: SiS maakt al 100 jaar geintegreerde chipsets, terwijl VIA er net mee om de hoek komt kijken. Wat VIA dan ook nog doet is brakke hardware integreren zoals die troep van S3 (ja, * _JGC_ is S3 gedupeerd)
Pagina: 1