Ik heb werkelijk overal gezoch naar de eisen van een systeem om normaal redelijk snel mandrak + X te kunnen draaien. Weet iemand dat? Ligt het vooraal aan geheugen? Of meer aan het mhz van je systeem?
ligt eraan wat voor windowmanager je wilt draaien, als je blackbox/iceWM oid wil draaien, heb je veel minder nodig dan voor KDE en Gnome. iceWM draaide goed op mijn p200mmx met 64mb.
Nog nooit gehoord van IceWM, zal ik ff info van opzoeken. Maar ik zou graag KDE of Gnome willen draaien. Oa voor spellen zoals Unreal, Quake en andere Linux spellenOp donderdag 28 februari 2002 15:57 schreef stiena het volgende:
ligt eraan wat voor windowmanager je wilt draaien, als je blackbox/iceWM oid wil draaien, heb je veel minder nodig dan voor KDE en Gnome. iceWM draaide goed op mijn p200mmx met 64mb.
KDE en Gnome zijn meteen een heel stuk groter en langzamer. IceWM is ook een geode hoor en voor de spellen maakt het niet uit welke manager je gebruikt.
http://www.icewm.org btw
http://www.icewm.org btw
Dat is van elkaar afhankelijk natuurlijk.
Een Athlon 500 met 16 mb ram zal niet zo lekker lopen als een 400 met 32 mb ram
Waarom wil je dit eigenlijk weten?
Een Athlon 500 met 16 mb ram zal niet zo lekker lopen als een 400 met 32 mb ram
Waarom wil je dit eigenlijk weten?
Beiden zijn belangrijk, maar als je van beiden weinig hebt, dan helpt het meestal een stuk meer om RAM te upgraden.
Als je een 300 MHz bak hebt met 64 meg ram, dan helpt het (waarschijnlijk) meer om te upgraden naar 256 meg ram dan naar een 500 MHz CPU (hangt er ook een beetje van af wat je doet natuurlijk).
Voor games heb je natuurlijk een beetje CPU nodig, 800 MHz voldoet volgensmij voor de zo'n beetje alle games wel (Ik speel q3 en UT op een pII 448, mijn desktop). Meer dan 256 MB ram zul je niet nodig hebben, hoewel 512 waarschijnlijk nog wat lekkerder werkt (mijn desktop is van 64 naar 128 naar 192 naar 640 MB gegaan, en alle stappen merkte ik, maar 640 heb ik duidelijk niet nodig).
Als je een 300 MHz bak hebt met 64 meg ram, dan helpt het (waarschijnlijk) meer om te upgraden naar 256 meg ram dan naar een 500 MHz CPU (hangt er ook een beetje van af wat je doet natuurlijk).
Voor games heb je natuurlijk een beetje CPU nodig, 800 MHz voldoet volgensmij voor de zo'n beetje alle games wel (Ik speel q3 en UT op een pII 448, mijn desktop). Meer dan 256 MB ram zul je niet nodig hebben, hoewel 512 waarschijnlijk nog wat lekkerder werkt (mijn desktop is van 64 naar 128 naar 192 naar 640 MB gegaan, en alle stappen merkte ik, maar 640 heb ik duidelijk niet nodig).
Pagina: 1