Toon posts:

:( Problemen: GeForce 2 MX met Win XP... :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Winfast GeForce 2 MX DH Pro (64 Mb) en Windows XP Professional Nederlands.
Alleen Windows XP schijnt m'n driver niet te accepteren of zoiets. Elke keer als ik er een geschikte driver voor heb geinstalleerd zegt ie 'kan niet starten (fout 10)'.

M'n GeForce 2 deed het wel goed zonder problemen onder Windows '98, ik had later de Detonator XP driver genomen omdat die beter is. Ik heb ook de Detonator XP voor Win XP gedownload en geinstalleerd maar weer hetzelfde probleem. 'K heb Win XP op m'n computer omdat ik 320 Mb RAM heb.

Ik heb ook op eerdere tips de oude driver geuninstalled en de Detonator Destroyer gebruikt. Nu ziet Win XP m'n videokaart niet als een videoadapter maar als 'Overige apparaten -Videocontroller (VGA compatibel)'. Van erg naar erger dus.
Ik hoef eigenlijk alleen maar een oplossing te hebben zodat ie 'm herkent als videoadapter en de kaart het gewoon doet zoals ie het hoort te doen. Dat van die videocontroller los ik wel op door Win XP opnieuw te installeren... .

Ik heb screenshots genomen en op het internet geplaatst, zie m'n (tijdelijke) homepage:
http://nl.msnusers.com/Tijdelijkebestanden

CU
-Razu Kha'el-
PS Dit is onderhand m'n laatste hoop om dit probleem op te
lossen! Sorry voor het lange bericht. Please reply ASAP!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als na plaatje 6 plaatje 7 komt met het installeren, gaat er idd iets goed fout.

Wanneer je nu eens het volgende doet:
1) Sloop alle nvidia drivers weg die je geinstalleerd heb ("add remove software" in je "control panel")
2) Ga naar je control panel -> system -> hardware -> device manager en haal alles wat met je videokaart te maken heeft weg.
3) Installeer de nieuwste nvidia drivers:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1717 (deze heb jij waarschijnlijk nog niet, staat niet op nvidia.com)
4) Restart en bij het vinden van nieuwe hardware selecteer je handmatig de net geinstalleerde drivers.

5) FF nakijken bij "desktop settings" -> geforce 2mx400 of er onderaan bij de driver nummers iets staat in de zin van "6.13.10.27.51" Laaste 4 getallen zijn het belangrijkst.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ik ga 'm proberen.
Als ie niet werkt ga ik gewoon Win '98 installeren.

CU
-Razu Kha'el-