Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ongelofelijk modderen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees Tweakersnet nu al jaren, opost her en der wat maak een geintje en voeg hopelijk soms wat toe.
Nu is niet iedereen een hardcore Nerd maar ieder doet zijn ding.
TOch sta ik helemaal te kijken van de Truttigheid, nee Onbezonnenheid van de doorsnee moderators hier.
Ongelofelijk van het type "heb geen talenten dus ik ga maar het onderwijs in"
Locken naar hun sullige goeddunken elke discussie in de veronderstelling dat ze sinterklaas zijn.
Wordt toch weer eens tijd dat men echt een beetje kritisch wordt:

ja "flame wars" kosten een hoop server ruimte en ergernis maar een beetje een betweterige discussie waar de digitale society het patent op heeft is echt geen flame war.

En een beetje "prozaisch" "taalgebruik" is eigen aan dezelfde community die daar ook zijn indentiteit en taal gebruik aan heeft ontleend.

Er posten hier toch heel wat zinnige mensen, maar keer op keer neem je waar dat er gewoon een stel "modderaars" iets te weinig eigen hobby's hebben.

Okay, ik klink niet helemaal vrij van ergernis maar g@ver##
het begint een beetje op een CDA congres te lijken.

De boel een beetje op schonen , wekelange discussies een keer beeindigen, persoonlijke onwelgevoegelijkheden en schofterig gedrag een beetj indammenklinkt okay.
Maar het is hier toch geen speelplaats voor voorzittertjes in SPE!

GROET lucifer

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Mag ik hier aan toevoegen dat ik vind dat het niveau van de threads steeds lager begint te worden....

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 13:58
tweakers groeten elkaar altijd dus groet hoeft er niet onder :)..

Neej ff serieus.. je hebt wel aardig gelijk moet ik zeggen

Verwijderd

Ik kan me hier ook in vinden.... post niet vaak, en dan post ik een keer.. meteen slot.
Post ik weer, 2 minuten laten ... slotje ZONDER uitleg...
beetje erg raar...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Tja , vragen is meestal makkelijker dan zoeken...

en dan nog iets... deze post hoort beter thuis bij lieve adjes en [topic=309815/1/35]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Van iemand die veel op Tweakers.net komt had ik verwacht dat je had geweten dat dit in LA moet...

Wat ik al eens eerder gezegd heb: kom maar op met voorbeelden over, volgens jou foute manier, van modereren. Ik verwacht er minimaal 10. En dan leg ik je haarfijn uit waarom men ons dwingt dit zo te doen...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Hmmz.. Allereerst hoort dit natuurlijk in Lieve Adjes..

En ten tweede.. Zoals ik het lees zie ik behoorlijk veel loos commentaar.. Kom eerst eens met concrete voorbeelden...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op donderdag 28 februari 2002 15:45 schreef voskewarez het volgende:
Ik kan me hier ook in vinden.... post niet vaak, en dan post ik een keer.. meteen slot.
beetje erg raar...
Nee, da's niet raar. Als je eerste opslot gaat met een reden (en dat zeg jezelf daar de tweede ZONDER reden opslot gaat) zou ik maar eerst de FAQ doorlezen of de search gebruiken. Je doet kennelijk wat fout en zal ook als reden worden gegeven in je eerste topic. Dat je daarna weer een topic opent in zonder het advies op te volgen is sluiten zonder reden gerechtvaardig, sterker nog, je zou er een OW voor kunnen krijgen.

edit:

/onzin weggehaald

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Okay....
voorbeeld 1 :
ik stel de vraag wie het programma X kent .... of dsat er een ander programma met dezelfde functionaliteit is..
slot erop

5 minuten later doe ik dezelfde post weer, alleen iets uitgebreider..... slot

10 minuten later begin ik met : En nu niet meteen op slot zetten....... en dan kan de post ineens wel blijven staan.

Verwijderd

En lees daarna het topic "Ik stop ermee..." eens door als je tijd kunt vinden. :)

In het kort is het voor de moderators de laatste tijd nauwelijks meer bij te benen, dat er teveel vragen worden gesteld die met 1 of 2 klikken zelf gevonden hadden kunnen worden.

Daarbij wil de moderator het voor de gevorderden ook interessant houden en is er een grijs gebied. :)

Lees het topic eens en er gaat een wereld voor je open. Mods bijten niet, ze sluiten alleenmaar :)

Verwijderd

Kom lucifer: ik verwacht voorbeelden van je.

Overigens: ik reageer alleen op posts van lucifer. Mochten er andere mensen zijn met problemen mogen ze dit onderbouwd en met voorbeelden in LA posten. En aangezien ik die nog niet heb ben ik verder stil ;)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 15:54 schreef Gordijnstok het volgende:
En lees daarna het topic "Ik stop ermee..." eens door als je tijd kunt vinden. :)

In het kort is het voor de moderators de laatste tijd nauwelijks meer bij te benen, dat er teveel vragen worden gesteld die met 1 of 2 klikken zelf gevonden hadden kunnen worden.

Daarbij wil de moderator het voor de gevorderden ook interessant houden en is er een grijs gebied. :)

Lees het topic eens en er gaat een wereld voor je open. Mods bijten niet, ze sluiten alleenmaar :)
Okay... ik kom hier al jaren... post pas sinds kort, dus ken het "wereldje" al wel een beetje. En als ik iets met 1 of 2 klikken had kunnen vinden, dan had ik de posting er niet eens op gezet.
Maar !!! men kan ook eerst vragen of ik de search heb gebruikt i.p.v. meteen dat slot erop.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30
[topic=425319/1/25]

Dit vind ik dus ook een voorbeeld van het niveau waarnaar GoT de laatste tijd is afgedaald. Dr zijn de laatste tijd wel erg veel van dit soort ongeloofelijk domme topics voorbij gekomen, het lijkt alsof niemand meer ff zoekt, zij het op GoT of op internet, maar gelijk hier begint te posten als een kip zonder kop.

• Han
  • Niet online

Han

Op donderdag 28 februari 2002 15:52 schreef voskewarez het volgende:
Okay....
voorbeeld 1 :
ik stel de vraag wie het programma X kent .... of dsat er een ander programma met dezelfde functionaliteit is..
slot erop

5 minuten later doe ik dezelfde post weer, alleen iets uitgebreider..... slot

10 minuten later begin ik met : En nu niet meteen op slot zetten....... en dan kan de post ineens wel blijven staan.
Op deze stelling wil ik wel even reageren:

Je eerste topic: Draadje voldeed niet aan de eisen, 3-stappen-plan lezen (is dus duidelijk)

Je tweede topic: Absolute searchvraag, dat heb ik ook toegelicht. Dus voldeed ook niet aan het drie-stappen-plan.

Je derde topic: veel beter geformuleerd, juiste topictitel en geen searchvraag. En, hoe kan dat toch? Geen slotje? Goh?

Dus het heeft wel geholpen, je derde topic was goed, en als ik bij de eerste twee jouw niet had gewezen op je fouten was je gewoon in de verkeerde trent doorgegaan, dat weet ik 100% zeker. Bij je derde topic heb je volledig laten zien het 3-stappen-plan te hebben doorgelezen en toe te hebben gepast. En zo hoort het, maar dat had ook in één keer gekunt, door gewoon simpel eerst te lezen en te zoeken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Op donderdag 28 februari 2002 16:01 schreef EelcoB het volgende:
[topic=425319/1/25]

Dit vind ik dus ook een voorbeeld van het niveau waarnaar GoT de laatste tijd is afgedaald. Dr zijn de laatste tijd wel erg veel van dit soort ongeloofelijk domme topics voorbij gekomen, het lijkt alsof niemand meer ff zoekt, zij het op GoT of op internet, maar gelijk hier begint te posten als een kip zonder kop.
Dat begrijpen we... Maar het gaat hier om het feit dat de topicstarter het niet eens is met het modbeleid. :)

• Han
  • Niet online

Han

Lucifer: Je hebt nog maar twee keer gepost op dit forum en ook nog post je 2x in een verkeerd forum. En jij wilt nu al beweren dat modjes slecht hun werk doen? Wie is nou deigene die twee keer dezelfde fout maakt achter elkaar?

Als je het mij vraagt roep je zomaar wat. Ik vind je een aardige lefgozer om iemands werkt te veroordelen en voorafgaand zelf alleen maar fouten te maken. Ik zou zeggen:

Kijk eerst naar jezelf voordat je commentaar hebt op anderen. Users zoals jij zie ik dan ook liever gaan dan komen, maar dat is persoonlijk, en mijn mening.

Verwijderd

Merely zoals ik al gepost heb: ik verwacht eerlijk gezegd -geen- -enkele- -reaktie-. Als je zo een topic opent wacht je op reakties op je verhaal.

Oh en wat mij betreft mag dit topic naar TC als er verder geen reaktie op komt: des te sneller is het vergeten want hier kunnen we toch niks mee :+

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30
Merely,

Mijn reply was een aanvulling op De reply van Koffercomputer, en niet op het verhaal van de topicstarter.
Maar jullie moeten toegeven dat het niveau op GoT de laatste tijd wel beneden elk peil is, en dat veel van dit soort onzinnige topics gewoon open blijven zodat anderen er zich aan kunnen ergeren.

Verwijderd

EeLcoB: word heel hard aan gewerkt door een aantal users, moderators en het MT ;) En nee, meer krijg je niet van me :P

• koffercomputer
Op donderdag 28 februari 2002 16:22 schreef ItSnows het volgende:
EeLcoB: word heel hard aan gewerkt door een aantal users, moderators en het MT ;) En nee, meer krijg je niet van me :P
Ook niet een klein voorbeeld van het nieuwe beleid dan?
Ik kom nu eigenlijk alleen nog maar op GoT om me rot te lachen, en af en toe iemand met een zinnige vraag te helpen. Het heeft gewoon haast geen zin meer om serieus op vragen in te gaan, want de helft van de vragen zijn gewoon onzinnig.

Dat het lijkt alsof het modereerbeleid niet klopt komt denk ik mede door het "hooghouden" van het niveau, wat nu dus zeer moeilijk is volgens mij.
Een moderator is ook maar een mens, en het kan zijn dat berichten anders worden geinterpreteerd dan ze bedoeld zijn. Ik heb ook een modbreak te pakken, maar ik denk dat die break bedoeld was om de lieve gebruikertjes te beschermen tegen krachtig taalgebruik (ik heb net nederlands gebruikt, geen scheldwoorden, en niemand een complex aangepraat).

Ik hoop dat er snel maatregelen getroffen worden tegen de 'verloedering' van GoT.

Verwijderd

koffercomputer: nee :+ Helaas voor je ben ik zo niet. Nou 1 kleintje dan: er zit in ieder geval lijn in te komen ;) Naar mijn mening is het niet -mijn- taak om daar over uit te weiden.

ben ik toch weer offtopic aan het posten

• koffercomputer
Op donderdag 28 februari 2002 16:35 schreef ItSnows het volgende:
ben ik toch weer offtopic aan het posten
Bedankt! Ik trek me terug uit dit topic, maar lees nog wel lekker mee. Ik heb weer goede moed voor GoT !

Verwijderd

Locken naar hun sullige goeddunken elke discussie in de veronderstelling dat ze sinterklaas zijn.
Ehm :?

Ik vind trouwens wel dat je hoog van de toren blaast hoor, je bent nog niet eens 2 weken hier geregistreerd, wen er maar aan dat alles op slot gaat.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Lucifer, als je verder niets maar gaat bijdragen aan dit topic kan ik deze ook net zo goed op slot gooien. Je gooit met allemaal modder zonder enig argument en/of voorbeeld, geef een voorbeeld en laat zien waarom we daar fout zitten en hoe het beter zou kunnen. Dan hebben we er pas wat aan, zo niet? Dan is het dus zinloos en kan ik deze thread beter dichtgooien...

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 14:14
Ik kan me ergens wel vinden in het modereerbeleid wat nu gebruikt wordt. Maar het zal toch echt anders aangepakt moeten worden want zoals het op dit moment gaat wordt de 'verloedering' alleen nog maar erger.

En om dan maar een voorbeeld aan te dragen:
Het slot op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/423951/ is naar mijn mening een beetje kort door de bocht. Maar daar wil ik niet hier over klagen, want dat doe ik al hier: [topic=425244/1/25].

Laat ik daar even heel duidelijk in zijn: Ik wil hier niet klagen over het slotje op dit specifieke topic, maar ik draag het als voorbeeld aan voor het modereerbeleid van nu.

En ja, ik loop hier al meer dan 2 jaar rond, dus ik weet ook waar ik over spreek...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Op donderdag 28 februari 2002 15:45 schreef voskewarez het volgende:
beetje erg raar...
Wel begrijpelijk... Je opent een topic, dat topic wordt om een of andere reden gesloten maar je blijft volharden en je opent een nieuw topic met dezelfde vraag. Dat wordt weer gesloten en vervolgens probeer je het nog eens.... Dan moet het toch wel tot je doordringen dat er iets niet juist is met uw posts en moet je misschien de FAQ eens doorlezen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 15:42 schreef lucifer een hele klucht :

GROET lucifer
---> Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

8-)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33
Op donderdag 28 februari 2002 15:54 schreef Gordijnstok het volgende:
[bla]

[bla]
Moderators/Administrators:

Als er nou boven aan de pagina duidelijk komt te staan "KIJK EERST IN DE SEARCH OF JE DAAR HET ANTWOORD OP JE VRAAG KAN VINDEN" als je een nieuw topic post dan zijn er waarschijnlijk ook minder van die topics die meteen op slot gaan.

(dit is dus geen flame, gewoon een idee)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 28 februari 2002 22:30 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Als er nou boven aan de pagina duidelijk komt te staan "KIJK EERST IN DE SEARCH OF JE DAAR HET ANTWOORD OP JE VRAAG KAN VINDEN" als je een nieuw topic post dan zijn er waarschijnlijk ook minder van die topics die meteen op slot gaan.

(dit is dus geen flame, gewoon een idee)
Goh :+

Wat dacht je dat er in een drie stappen plan staat? :P

Als een user niet wil lezen, dan leest-ie dat niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:05 schreef Merely het volgende:

[..]

Op deze stelling wil ik wel even reageren:

Je eerste topic: Draadje voldeed niet aan de eisen, 3-stappen-plan lezen (is dus duidelijk)

Je tweede topic: Absolute searchvraag, dat heb ik ook toegelicht. Dus voldeed ook niet aan het drie-stappen-plan.

Je derde topic: veel beter geformuleerd, juiste topictitel en geen searchvraag. En, hoe kan dat toch? Geen slotje? Goh?

Dus het heeft wel geholpen, je derde topic was goed, en als ik bij de eerste twee jouw niet had gewezen op je fouten was je gewoon in de verkeerde trent doorgegaan, dat weet ik 100% zeker. Bij je derde topic heb je volledig laten zien het 3-stappen-plan te hebben doorgelezen en toe te hebben gepast. En zo hoort het, maar dat had ook in één keer gekunt, door gewoon simpel eerst te lezen en te zoeken.
Dus je verplicht iedereen een nog langer bericht te maken dan dat noodzakelijk is.....
Ik had dus WEL de search gebruikt, ik vroeg niet om een search, maar om ervaringen !!!!!!!!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op vrijdag 01 maart 2002 08:36 schreef voskewarez het volgende:
Dus je verplicht iedereen een nog langer bericht te maken dan dat noodzakelijk is.....
Vaak is een wat langer bericht ook veel duidelijker..
Daarin is vaak iets specifieker uitgelegd waar het om gaat, en er worden meer details gegeven..
En dat is dus ook in je eigen voordeel! Je zult ook betere antwoorden krijgen!
Ik had dus WEL de search gebruikt, ik vroeg niet om een search, maar om ervaringen !!!!!!!!!
Mjah, om ervaringen vragen vind ik sowieso al gevaarlijk.. Ik zie het heel vaak in de hardwarefora mis gaan.. Iedereen heeft een verschillende mening, en probeert die zo hard mogelijk te verkondigen.. Daardoor schiet je er uiteindelijk niks mee op!
En als je toch zo nodig ervaringen wilt weten: Die zijn heel vaak juist goed via de search op te halen :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok een hele hoop losse aantijgingen, als je vindt dat een topic onterecht op slot gegaan is, dan moet je dat maar komen melden met argumenten.

Maar pas nadat je de FAQ gelezen hebt. En ja, we eisen dat mensen eerst even zoeken en zelf vogelen en nadenken/meedenken. Het is hier extreem groot en als iedereen elk simpel vraagje op het forum zou gooien, zou het hier een enorm oninteressant zooitje worden van erg laag niveau.

Dit is geen discussie, maar meer een frustratietopic, heb ik het idee. ALs je het niet eens bent met ons (wellicht strenge) beleid omtrend zelf zaken uitvogelen en de search gebruiken, dan kan ik niets anders zeggen als: proveer dan een ander forum te zoeken waar je wel alles mag vragen enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.