Problemen met geluidskaart/boxen

Pagina: 1
Acties:

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ik heb een onboard-geluidskaart, en ik denk dat die of de boxen ervan aan het einde zijn gekomen. Als ik muziek (MP3) draai, hoor je gekraak en nog vervelender: volume-sprongen. Zit je 's avonds zacht muziek te draaien om de familie te laten slapen, tettert ineens de muziek door tot aan de overburen zeg maar. Gisteravond toen ik mijn favo serie (Stargate SG-1 :9~ ) lag te kijken viel het geluid zelfs enkele keren uit, maar of dat aan het videobestand lag of aan de geluidskaart weet ik niet.

Zijn mijn boxen kapoet? Mijn geluidskaart kapoet? Misschien nog iets handigs om te weten is dat mijn stereo ook aan dezelfde uitgang v/d kaart hangt.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Doet die stereo het wel goed? Dan zijn het de boxen, stereo kut? Dan de geluidskaart.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou toch eerst effe de losse componenten moeten testen. Pleur een koptelefoon op je geluidskaart, hang je walkman aan je stereo en je hebt 't zo gevonden ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Als ik de microfoon erbij pak en bij de windows volume regeling vrolijk het balkje 'Balans' van links naar rechts schuif, klinkt het links veel harder dan rechts. Zijn het dan de boxen?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
je kan ok proberen ff de drivers opnieuw te installeren?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, bij onboard kaarten (AC'97) wil het nog wel eens aan de drivers liggen, misschien even kijken of er nieuwere op de site (VIA?) staan, en als je de nieuwste al draait even een oudere versie zoeken?

Check ook de VIA forums eens, daar staan heel veel discussies over problemen met AC'97 onboard sound.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1