Toon posts:

Linux op Mac Preforma (PowerPC?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste had ik een vraag waar ik zelf niet helemaal uitkom. Ik heb een macintosh Preforma 5200. Hierop staat dat het een PowerPC is. Er is een Debian linux voor PowerPC. Nou vindt ik 500 MB net even iets teveel om zomaar effetjes te downloaden en het vervolgens weg te knikkeren. Want zou die linux op die Preforma kunnen draaien ? Of is er misschien ook een simpele diskette versie van verkrijgbaar. Desnoods een andere distributie.
Of is het onbegonnen werk om linux op een 75 MHz Mac te zetten.
Wie weet raad ?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

ik meen dat de 5x00 serie nog wat troublesome is met linux

check www.linuxppc.com voor bv. supported macjes.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ik kan het mis hebben, maar staat hier dat de Preforma 5200 wel ondersteund wordt ? Of is de Power Macintosh 5200 iets anders dan de Preforma 5200. http://www.mklinux.org/getting_started/machine.html

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

75 MHz lijkt mij wel ppc ja, maar zorg er voor dat je zeker weet of het ppc is of m68k, want anders zit je straks met een distro die niet op je mac werkt ;)

75 MHz is wel te doen. Het zal niet vliegen, maar echt een probleem is het niet. Ram is wat meer de vraag. Hoeveel ram zit erin?

Als je voor Debian gaat (wat ik altijd aanraadt ;) dan doe je er waarschijnlijk verstandig aan om Testing te nemen, aangezien de huidige Stable tamelijk oude software bevat voor op een desktop (ik neem zo snel aan dat je hem daarvoor wilt gebruiken).

Ik weet verder niets af van Debian installen op een Mac, maar daar zijn wel HOWTOs over. Ik raadt je aan om ook wat rond te zoeken op internet.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

PPC5200 == LC5200 == Performa 5200

is allemaal dezelfde bak...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
In de Preforma zit 32 MB RAM in geloof ik. Ik ben inderdaad op zoek op internet geweest. Maar ik kwam ook vaak weer uit op Debian, en dan zo'n Image CD van 500 MB. Ik ben eerst benieuwd hoe dat is. Een andere OS erop als System 7.5.2. Of draait ie in een venster ? Maar ik wil eerst helemaal zeker weten dat die erop zal draaien.
Pagina: 1