Toon posts:

flashen highpoint 370 raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

effe probleem schetsen: ik heb hier elke dag een stuk of twee random freezes in mijn windows 2000. oorzaak onbekend. dacht eerst dat het aan mijn 'nieuwe' lat ram lag, maar zelfs zonder die ram blijft ie op onregelmatige tijdstippen freezen... wat mij de laatste tijd wel opgevallen is, is dat wanneer ie freezed, het lampje van mijn hd brandt (en blijft branden)... dus ik denk dat mijn raid controller wat raar doet... Heb nog een beetje getest en het ligt zeker aan de raid...

mogelijke oplossingen:
- drivers updaten: geen effect
- ander operating system (xp) geen effect
- bios flashen

nu de vraag (eindelijk ):
als ge uw bios flasht (samen met raid controller bios), blijft uw huidige raid instelling dan bewaard? of is alles overschreven.... zit nu met een raid0 van ibm disken (45 gig) op een abit kt7a-raid)...

thx,

thebuzz

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 15:30 schreef thebuzz het volgende:
hi

effe probleem schetsen: ik heb hier elke dag een stuk of twee random freezes in mijn windows 2000. oorzaak onbekend. dacht eerst dat het aan mijn 'nieuwe' lat ram lag, maar zelfs zonder die ram blijft ie op onregelmatige tijdstippen freezen... wat mij de laatste tijd wel opgevallen is, is dat wanneer ie freezed, het lampje van mijn hd brandt (en blijft branden)... dus ik denk dat mijn raid controller wat raar doet... Heb nog een beetje getest en het ligt zeker aan de raid...

mogelijke oplossingen:
- drivers updaten: geen effect
- ander operating system (xp) geen effect
- bios flashen

nu de vraag (eindelijk ):
als ge uw bios flasht (samen met raid controller bios), blijft uw huidige raid instelling dan bewaard? of is alles overschreven.... zit nu met een raid0 van ibm disken (45 gig) op een abit kt7a-raid)...

thx,

thebuzz
Zoals op de Abit site te lezen is, zou het kunnen dat alles weg is.
Wanneer je een nieuwe BIOS wil downen daar, wordt een expliciete waarschuwing gegeven dat RAID sets niet altijd overleven...
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat zij het bij het rechte eind hebben.

Verwijderd

De RAID-controller van de KT7A-Raid heeft nooit gezeik gehad met freezes, da's een feit.
Hier komt bij dat het een normaal verschijnsel is dat het HD-ledje brandt als een systeem keihard freezed.

Als je em toch wil flashen, moet je het prog CBROM gebruiken om je Abit BIOS te modden met een nieuwe HPT370 BIOS

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
met flashen geen problemen hier, data blijft bij mij gewoon op de hd's staan, maar het KAN zijn dat het weg is

als je trouwens een biosmod wilt met de nieuwste bios voor je mobo EN je raidcontroller moet je hier es kijken, daar haal ik ze ook vandaan: http://www.biosmods.com

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!