[VNC] Rechten

Pagina: 1
Acties:

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Ik weet niet of ie hier moet of in SA dus modjes verplaats maar als nodig is :)

K mn vraag.
Kheb net VNC geinstalleerd om zo de pc van mn ouders te kunnen afsluiten zodat ik niet naar beneden hoef te lopen.

Nu vind mn vader alles wat op zn pc geinstalleerd word en niet zelf nodig hebt troep. :)
En zo wil hij nog wel is de VNC server afsluiten zodat ik niet meer in kan loggen op die pc.
Valt dat te beschermen met een wachtwoord?? zodat hij VNC niet meer zelf kan aflsuiten oid ??
Het is overigens een Win95 station.

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Er is geen oplossing gezien het een Windows 95 systeem is.

Is het NT/2000/XP dan is er een oplossing:

Kies uit de VNC groep, Install WinVNC Service. Vervolgens start je de service, and wholla. Verwijder nog even de programma groep vnc. Proces WinVNC valt niet te beeindigen.
Er blijven dan nog slechts een aantal mogelijkheden over om de server te stoppen:
1. net stop winvnc
2. "pad\WinVNC.exe" -remove
3. stop service WinVNC onder Services

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 28 februari 2002 15:23 schreef frankey het volgende:
Ik weet niet of ie hier moet of in SA dus modjes verplaats maar als nodig is :)

K mn vraag.
Kheb net VNC geinstalleerd om zo de pc van mn ouders te kunnen afsluiten zodat ik niet naar beneden hoef te lopen.

Nu vind mn vader alles wat op zn pc geinstalleerd word en niet zelf nodig hebt troep. :)
En zo wil hij nog wel is de VNC server afsluiten zodat ik niet meer in kan loggen op die pc.
Valt dat te beschermen met een wachtwoord?? zodat hij VNC niet meer zelf kan aflsuiten oid ??
Het is overigens een Win95 station.
gebruik je het echt alleen daarvoor??? niet om stiekum te zien wat er gebeurt??
maar goed, je zou ten eerste kunnen zeggen dat het voor de netwerkverbinding is, gewoon liegen tegen je pa >:) (niet doen, gewoon eerlijk blijven natuurlijk ;))
je zou ook Remote Admin kunnen proberen, dit ding kan het zelfde (kost alleen geld) en je kan het icoontje hidden.