Toon posts:

[JSP] values uit dropdownmenu zonder javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo weet iemand een manier om met JSP (request.getParameter("dropdownlist")) de values uit een dropdownlist te lezen en die values te gebruiken indezelfde JSP, zonder eerst met een submit button te submitten en zonder javascript te gebruiken.

Mijn hoop is op jullie gevestigd

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 15:22 schreef quipere het volgende:
Hallo weet iemand een manier om met JSP (request.getParameter("dropdownlist")) de values uit een dropdownlist te lezen en die values te gebruiken indezelfde JSP, zonder eerst met een submit button te submitten en zonder javascript te gebruiken.

Mijn hoop is op jullie gevestigd
Ik heb een soortgelijk probleem:

stel je het volgende voor, een dropdown menu met 2 jaartallen als opties, plus 1 optie <<nieuw>>
dus:
2001
2002
<nieuw>

Als 2001 gekozen wordt, moet deze waarde (ZONDER tussenkomst van een submit button) doorgevoerd worden. Hij moet dus automatisch in dezelfde pagina de lijst met gegevens van 2001 openen.

Als nieuw gekozen wordt, dient er een pop-up te komen waar de gebruiker het jaartal in kan voeren. Op deze popup een knop die vervolgens ervoor zorgt dat de waarde IN de combobox wordt gezet. Dus na het invoeren van 2003 bestaat het dropdownmenu uit:
2001
2002
2003
<nieuw>

Helaas ook hier veel problemen bij het uitvinden van zo'n "automatische" submit. Iemand suggesties???

EDIT: Dit alles dient dus ZONDER javascript te gebeuren!

Verwijderd

Topicstarter
<sorry> maar "kick up"

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
onmogelijk, dit is javascript werk.

edit: na tien minuten kicken is ook niet erg netjes...

Verwijderd

Topicstarter
daar heb je gelijk in; We zullen het maar op werk stress houden.

iig bedankt,

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
onchange actie ..mmm javascript dus..

correct me if I am wrong.
Pagina: 1