Een gebruiker geeft op een ASP-pagina een bepaalde datum in. Via een request.Form() wordt de waarde doorgegeven naar een nieuw asp-bestand en aan een gedefinieerde variabele toegekend. Alleen is het nu niet mogelijk om de datum aan te passen, omdat de variabele als een string gezien wordt. Ik moet namelijk de dag, die na de ingevoerde datum ligt, opgeslagen hebben in een tabel. Daarvoor moet ik de variabele met 1 verhogen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Yeps...dat weet ik 
Allereerst moet je de datum in een variabele proppen:
Zal moeten werken denk ik, heb het niet kunnen testen maar deze kant moet het op...Enne Request objecten altijd in een variabele stoppen zodat je ze kan wijzigen..
[/edit]
Allereerst moet je de datum in een variabele proppen:
code:
1
2
3
4
| datum = Request("datumveldnaam")
datum = cDate(datum) 'Zo weet je zeker dat er een datum in staat
nieuwedatum = datum + 1 |
Zal moeten werken denk ik, heb het niet kunnen testen maar deze kant moet het op...Enne Request objecten altijd in een variabele stoppen zodat je ze kan wijzigen..
edit:
Oja...
cDate converteerd een string naar een datum
mits de syntax van de datum goed is..
en stomme if weggehaald.
Je kan trouwens wel foutmeldingen krijgen als er helemaal nix in datum zit. moet je wel dus even controleren!
Oja...
cDate converteerd een string naar een datum
en stomme if weggehaald.
Je kan trouwens wel foutmeldingen krijgen als er helemaal nix in datum zit. moet je wel dus even controleren!
[/edit]
Verwijderd
ehm... zoiets:
code:
1
2
3
| if isDate(variabele) then volgendeDag = DateAdd(d, 1, variabele) end if |
op je kan 3 verschillende velden maken 
veld 1 = dag
veld 2 = maand
veld 3 = jaar
en dan gewoon veld 1 + 1 doen.
veld 1 = dag
veld 2 = maand
veld 3 = jaar
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
dan kan je het nog beter in pull-down boxjes doen, dan kan je de keuze nog een beetje beperken en heb je het makkelijker met nederlandse datum (dd-mm-jjjj) naar us datum te converteren (mm/dd/yyy)Op donderdag 28 februari 2002 16:06 schreef Tampie2000 het volgende:
op je kan 3 verschillende velden maken
veld 1 = dag
veld 2 = maand
veld 3 = jaar
maar dan zit je weer met de ellende dat je bijvoorbeeld 31 feb kan kiezen
Het probleem is opgelost. Ik heb met mijn slaperige kop een tutorial van ASP doorgelezen en daarbij de functie CDate() verkeerd geinterpreteerd. Ik dacht dat deze functie een normale datum omzette naar een string.
Ach ja, 't was laat geworden gisteren.
Pagina: 1