Toon posts:

Trillend Beeld met SIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb nu een 2e hands computertje (P3, 500 mhz, 256 mb ram) met een 2mb videokaart. Die werkt gewoon, maar daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan. Nu heb ik ook nog een SiS videokaart liggen van 8 mb. Het is een AGP kaart en ik heb hem dus netjes in mijn AGP slotje gezet. Nouw, eerst detecteerd win98 hem als een standaard VGA kaart, maar dat is dus niet zo. Nouw, toen ben ik naar de site van SiS geweest en heb de juiste drivers gedownloaded, heb ze ff op een cdtje gezet en op mijn computer geinstalleerd. Nouw, dit lukte gewoon, maar wat nu zo raar is, mijn beeld trilt nu heel erg als ik iets beweeg of iets opstart. Dit had ik met de videokaart van 2mb niet. Help me plz!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
refresh rate lager zetten misschien, resolutie lager kan ook schelen

en wat gebeurt er als je er een andere monitor aan hangt? :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

gewoon je refresh rate omhoog gooien.

Edit: Refresh rate lager zetten :? Hoe hoger hoe beter en minder trillingen. (bij een crt monitor bij een lcd is 60 al genoeg). Als je er net een nieuwe kaart in stopt staad het standaart op maar 60 Hertz en heb je dus last van een trillend beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Euh... Domme vraag misschien, maareh hoe doe ik dat?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 14:46 schreef Dark_Phalanx het volgende:
Euh... Domme vraag misschien, maareh hoe doe ik dat?
Eigenschappen kiezen bij het menutje van je bureaubald (rechter muisknop dus op een leeg stukje) -> Instellingen/Properties -> Advanced/geavanceerd -> Adapter, onderaan. (waarschijnlijk staat hij nu op standaard of optimaal oid., zet deze zo hoog mogelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Okee thnx, ik zal het ff proberen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 14:43 schreef Tweak-Freak het volgende:
[...]Refresh rate lager zetten :? Hoe hoger hoe beter en minder trillingen. (bij een crt monitor bij een lcd is 60 al genoeg). Als je er net een nieuwe kaart in stopt staad het standaart op maar 60 Hertz en heb je dus last van een trillend beeld.
agree, maar als ie extreem hoog staat kan je dus ook probs krijgen, en daar dacht ik eigelijk als eerste aan :P

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de 3d kaart werkt nu dus goed. Thnx!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

85 of 100 Hz is meer dan voldoende.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1