Netwerk kaart hier..netwerkkaart daar :(

Pagina: 1
Acties:

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb 3 netwerkkaarten:
1x RealTek
2x Intel/Pro 100

nu zit ik met ADSL & Netwerk hier dus heb ik 2 netwerkkaarten nodig...

Echter pakt de PC maar 1 netwerkkaart :? en ziet elke keer die andere 2 niet....

Wat zou het kunnen zijn..is wel zo dat 1x 2 netwerkkaarten gezien werden maar [ondanks aangesloten kabels] kreeg ik een foutmelding dat kabels niet waren aangesloten!

Gegevens:
3 netwerkkaarten
Windows XP
Atlhon 750
Ethernet modem van FastADSL
Router [ongebruikt nu...instellen internet via router:? hoe]

Defunctus Deo Juvente

• veldmuis
  • Niet online
hmmz ff in safe mode kijken of er daar staan, zo ja allemaal verwijderen, en dan eentje erin prikken, installeren, volgende erbij prikken, installeren etc :)

denk dat dat gewoon moet werken hoor :)

owja, als het ff kan het bovenste en onderste PCI slot niet gebruiken, die zouden probs kunnen geven namelijk :P

• HappyFun
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 14:36 schreef veldmuis het volgende:
hmmz ff in safe mode kijken of er daar staan, zo ja allemaal verwijderen, en dan eentje erin prikken, installeren, volgende erbij prikken, installeren etc :)

denk dat dat gewoon moet werken hoor :)

owja, als het ff kan het bovenste en onderste PCI slot niet gebruiken, die zouden probs kunnen geven namelijk :P
Ze staan dus niet bij 'Computerbeheer' ..alleen de realtek die nu gezien word :? ...echter deed de Intel/Pro 100 het straks wel :?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

ik had een soortgelijk probleem met 2 netwerkkaarten, als ik ze er allebei tegelijk ingeprikt had een 3 com en de andere weet ik niet meer, dan startte mijn pc dus niet meer op. Die liep vast bij het checken van het geheugen. Allebei de netwerkkaarten afzonderlijk deden het wel gewoon, en heb het toen getest door een andere netwerkkaart te lenen, en de beide oorspronkelijke kaarten deden het wel met die andere kaart. Dus het kan zijn dat je netwerkkaartjes niet goed met elkaar op kunnen schieten ;)

Verwijderd

Doe dan de 2 intels in 1 comp en de realtek in een ander :)

• HappyFun
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 14:41 schreef jv777 het volgende:
......
Heb dus eerst realtek geinstalled..toen PC uitgezet..1 IntelPro 100 erin..en idd ziet ie uhm nu..

Kreeg eerst geen ADSL omdat beide zelfde waren ingestelled, maar nu zit alles goed..en toch krijg ik nog error dat kabel niet goed in zit van IntelPro [netwerk ..UTP <pc naar pc>] :? help :)

Defunctus Deo Juvente

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Ik vind XP zoiezo hoerig met 2 nics.. windows 2000 erop en klaar..
Als je al een router hebt ben je toch klaar met 1 kaart :7
Teminste als er een switch bij in zit..

Ps Welke router en isp heb je... ivm instellen router voor isp

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op donderdag 28 februari 2002 15:03 schreef HappyFun het volgende:

Heb dus eerst realtek geinstalled..toen PC uitgezet..1 IntelPro 100 erin..en idd ziet ie uhm nu..

Kreeg eerst geen ADSL omdat beide zelfde waren ingestelled, maar nu zit alles goed..en toch krijg ik nog error dat kabel niet goed in zit van IntelPro [netwerk ..UTP <pc naar pc>] :? help :)
Effe stom doen: je hebt toch wel de andere computer aan staan (en een cross-cable)?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• HappyFun
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 15:06 schreef TheProphet het volgende:
Ik vind XP zoiezo hoerig met 2 nics.. windows 2000 erop en klaar..
Als je al een router hebt ben je toch klaar met 1 kaart :7
Teminste als er een switch bij in zit..

Ps Welke router en isp heb je... ivm instellen router voor isp
heb IPlinx [ http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=QDMV04 ]

hoe in te stellen dan via router
Heb XS4ALL FastADSL .. :)
Effe stom doen: je hebt toch wel de andere computer aan staan (en een cross-cable)?
Ja andere PC staat aan :) maar wat een *** ben ik [geloof ik] ;) heb UTP PC <--> PC ...deed eerst via router :P

doet nu dus wel...maar hoe via router adsl in te stellen

Defunctus Deo Juvente

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_problemen.html

Kijk eens hier... gaat wel om een Draytek maar bij de meeste routers zijn de opties wel te herkennen.

Heb je geen boekje bij je router :z
Pagina: 1