packet size op 33 ipv 28 ???

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 09:13
ok, ik heb m'n preferred packetsize opgesteld op 33 maar toch graast ie op x*y^28... is dit normaal?

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
is je buf-in leeg?
als je daar nog een aantal 28'igers hebt zitten moeten die eerst op he :)

• Canard
die heb ik al een keer leeggehaald en toen opnieuw blokjes gehaald... dat hielp niet...

• Neelix
  • Laatst online: 24-03 11:03
Ik heb gemerkt dat als je via een proxy pakketjes binnen haalt (bijv. die van Energy) dat die dan bepaalt wat voor blokjes jij krijgt. Energy heeft het ingesteld staan op 28, ikzelf heb geen voorkeur gegeven en dan zou ik volgens de d.net policies verschillende groottes moeten krijgen, maar ik krijg altijd 28 van Energy...

Het maakt me eigenlijk helemaal niets uit...en volgens mij scheelt het ook weinig...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:30
Het gaat om het getalletje voor de 2^28, die geeft aan hoe groot het packet is, dus als je ziet : Loaded RC5 32*2^28, heb je een packet van 32 wu's te pakken wat overeen komt met een ingestelde grootte van 33, nl 32 = 2^4 en 32*2^28 = 2^4 * 2^28 en dat is weer gelijk aan 2^33, je ingestelde getal. Het is echter wel zo dat het getal dat je insteld alleen de preffered packetsize geeft, de keyserver zal dus als ie ze heeft grote packets geven, maar het kan ook zijn dat je nog een hoop kleine krijgt.

[removed]

• Canard
ok, nu snap ik het... tnx

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 september 2000 10:57 schreef Neelix het volgende:
Ik heb gemerkt dat als je via een proxy pakketjes binnen haalt (bijv. die van Energy) dat die dan bepaalt wat voor blokjes jij krijgt. Energy heeft het ingesteld staan op 28, ikzelf heb geen voorkeur gegeven en dan zou ik volgens de d.net policies verschillende groottes moeten krijgen, maar ik krijg altijd 28 van Energy...

Het maakt me eigenlijk helemaal niets uit...en volgens mij scheelt het ook weinig...[/quote]Ehm, ik kan helemaal niet instellen wat voor grote ik krijg of uitgeef. Maar het is zo dat D.net momenteel een gedeelte van de keyspace opnieuw aan het uitgeven is (Volgens Ivo) dus er veel klein spul tussenzit. En het scheelt wel degelijk voor het transport. een x1 of een x32 pakket zijn namelijk evengroot, dus scheelt dit 32x zoveel data verzenden. Soms flushen er mensen bij mij 100 packetx x 1... dat duurt dan heel lang, terwijl 4 x 32 er binnen 1 seconde doorheen heb.

• Neelix
  • Laatst online: 24-03 11:03
Okay, is dat ook weer duidelijk...en ik dacht eerst ook dat dat laatste getal de grootte weergaf, maar het is dus met een beetje rekenen de eerste...

En als ik nu dus nog een keertje kijk naar mijn koe zie ik dat de grootte varieert, meestal 1 of 2, maar soms ook wat meer..

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Pagina: 1